ارزش بورس بازار سرمایه نیویورك روز چهارشنبه به دلیل افزایش نسبی قیمت جهانی نفت خام، افزایش یافت.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه از نیویورك گزارش داد: در ساعت های اولیه آغاز به كار بازار بورس نیویورك، ارزش سهام داو جونز یكی از سه شاخص عملكرد بورس اوراق بهادار نیویورك كه از فهرستی متشكل از سهام 30 شركت بزرگ بورسی این شهر تشكیل شده است، با 24.01 واحد افزایش به 17 هزار و 779.22 واحد رسید كه 0،14 درصد رشد داشت. 
امروز پیش از آنكه بانك مركزی آمریكا بخواهد سیاست های پولی كشور را در آخرین نشست ماه مارس خود تغییر دهد، با اعلام افزایش تقریبا دو درصدی قیمت جهانی نفت خام در بازار نیویورك، ارزش سهام بورس های مرتبط با انرژی در این كشور افزایش یافت و به طور كل ارزش بورس باراز سرمایه نیویورك را نیز با رونق قابل توجهی همراه كرد.
این درحالی است كه ادغام دو شركت پی فیزر (PFizer) و آلرگان اسكراپر (Allergan Scraper) نیز كه بر ارزش هر یك از آنها به نسبت 2 و 1،4 درصد افزود، در این رشد ارزش اقصادی سهام های این كشور كم تاثیر نبوده اند.
بر اساس این گزارش، سبد دارایی بسیاری از شركت های سرمایه گذاری كه صندوق های شركت های پتروشیمی و نفتی هستند، سبب شده شاخص S&P ۵۰۰(مخفف عبارت Standard and Poor's index) كه فهرستی از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورك و نزدك است، امروز با 3،51 واحد افت (0،17 درصد) رشد به دو هزار و 848.68 واحد برسند. 
البته این سهام در بورس نزدك، دیگر شاخص عملكرد بورس اوراق بهادار نیویورك كه بزرگترین بازار معاملات الكترونیك سهام در آمریكا است، با 14.43 واحد (0،30 درصد) رشد به 4 هزار و 858.36 واحد رسید. 
'جنت یلین' تحلیلگر بازار بورس نیویورك در گفت وگو با رسانه ها، این افزایش بهای بورس را موقت خواند و آنرا بیشتر متاثر از سیاست های جدید دولت آمریكا برای كاهش بهره های بانكی عنوان كرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.