دشمن بداند نقض برجام و عدم پایبندی به تعهدات مندرج در آن، بازگشت قطعی و سریع‌تر فرزندان ملت به مسیر گذشته را در پی خواهد داشت.

بازگشت هسته‌ای در صورت نقض برجام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،سید محمد علی حسینی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه طی یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت: بیستم فروردین ماه هر سال، یادآور پیروزی شگفت انگیز دانشمندان جوان و غیور ملت ایران در نبرد اراده ها و همچنین موفقیت آنان در فروپاشی انحصارآمریکا و معدود کشورها در صنعت هسته‌ای است. دانشمندانی که توانستند با بهره‌گیری از روحیه جهادی و تلاش‌های بی وقفه علمی خود ، تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن را تبدیل به فرصتی طلایی کرده و به دستاوردی عظیم و افتخاری تاریخی نائل آیند.

دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری غنی سازی اورانیوم و راه‌اندازی یک زنجیره کامل آن در نطنز در روز بیستم فروردین ماه 1385 در حقیقت محصول حرکت پرشتاب و مستمر، مقاومت و پایداری، خودباوری و اعتماد به نفس ملت ایران است که بی تردید بستر لازم را برای یک جهش علمی و صنعتی فراهم آورده است . این موفقیت بزرگ ، با وجود مانع‌تراشی‌ها، کارشکنی‌ها، تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه استکبارجهانی به دست آمده؛ اقدامات خصمانه ای که تا ترور دانشمندان بزرگ هسته‌ای نیز پیش رفت و اگرچه مشکلاتی را برای مردم کشورمان به‌وجود آورد لیکن هرگز نتوانست تاثیری در عزم استوار ملت بگذارد.

افزایش تعداد سانتریفیوژها به قریب 20 هزار، قدرت غنی سازی 20 درصدی و تکمیل چرخه سوخت و سایر پیشرفت‌های به‌دست آمده در فناوری هسته‌ای، نشانه‌هایی روشن از شکست سناریوهای مختلف دشمن بود.

همین امر سبب شد تا آمریکا و هم پیمانان او ناکارآمدی تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده را دریابند و از سیاست جداسازی ملت از نظام اسلامی مایوس شوند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب پی در پی پیغام دهند و به میز مذاکره برگردند.مذاکراتی که با تبیین سیاست نرمش قهرمانانه توسط رهبر معظم انقلاب و انتخاب کارشناسانی امین،دلسوز،متدین،غیور و شجاع توسط رئیس محترم جمهوری دنبال شد و با توافق برجام به‌طور مشروط به سرانجام رسید. دشمن اما بداند نقض برجام و عدم پایبندی به تعهدات مندرج در آن ، بازگشت قطعی و سریع‌تر فرزندان ملت به مسیر گذشته را در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.