وزير نفت وگاز طبيعي هند،لغو تحريم ها را فرصت مناسبي براي توسعه روابط ايران و هند دانست اظهار كرد:هند علاقمند به همكاري با ايران در بخش انرژي ،پتروشيمي،توليد كودهاي شيميايي و آلومينيوم با ايران است .

هند علاقمند به همكاري با ايران در بخش انرژي و پتروشيمي است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا،«دارمندراپرادهان » روز پنجشنبه طي سخناني در شهر «وادودرا» ايالت گجرات، روابط ايران و هند را در دوران تحريم ها ويژه خواند و خواستار تقويت روابط دو كشور در دوران پسا برجام شد.
وي با اشاره به اهميت استراتژيك بندر چابهار در توسعه روابط دو كشور خاطرنشان كرد اين بندر فاصله بين ايران و ايالت گجرات در غرب اين كشور را به يك و نيم روز سفر دريايي تقليل مي دهد.
وزير نفت وگاز طبيعي هند گفت كه توليد محصولات پتروشيمي و كودهاي شيميايي در بندر چابهار با توجه به مزيت هاي آن ارزانتر تمام مي شود.
وي با اشاره به سفر قريب الوقوع وزير خارجه هند به ايران خاطرنشان كرد اين سفر روابط ايران و هند را بيش از گذشته تقويت مي كند.
«پرادهان » كه قرار است شنبه آينده به ايران سفر كند خاطرنشان كرد:در اين ديدار درخصوص موضوعات مختلف از جمله مشاركت هند در توسعه بندر چابهار و ارتقاء سطح روابط دو كشور بحث و تبادل نظر مي شود.
اين نخستين ديدار يك وزير هندي به تهران پس از برجام و لغو تحريم ها عليه ايران است .
به گفته كارشناسان امور سياسي و راهبردي هند، هدف اصلي «پرادهان» از سفر به ايران گسترش بيش از پيش همكاري بين ايران و هند در بخش انرژي بويژه مشاركت شركت نفت و گاز طبيعي هند (ONGC) در توسعه حوزه گازي فرزاد ب ، خريد نفت خام بيشتر از ايران، تعيين قيمت گاز طبيعي و بررسي روش هاي ممكن براي پرداخت بدهي هاي نفتي هند به ايران مي باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.