قدس آنلاین- تبریز: شهردار منطقه ۵ تبریز از اجرای ۲۴ پروژه بزرگ عمرانی توسط شهرداری منطقه پنج با در سال جاری خبر داد.

اجرای ۲۴ پروژه بزرگ در شرق تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  یعقوب هوشیار اظهار داشت: بودجه این منطقه در سال 95 حدود 2 هزار و 100 میلیارد ریال است که 85 درصد آن در بخش عمرانی، خدماتی و 15 درصد در امور جاری هزینه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه منطقه پنج در سال‌های اخیر رتبه اول کاهش هزینه جاری را به خود اختصاص داده است، افزود: بدین منظور با تشکیل کمیته‌هایی علاوه بر صرفه‌جویی در تمام زمینه‌ها، هزینه‌های جاری نیز هر سال کنترل و کاهش می‌یابد.

هوشیار با بیان اینکه علاوه بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، 24 پروژه جدید و بزرگ نیز در سطح حوزه آغاز می‌شود، در این رابطه گفت: فاز دوم بزرگراه دو کمال که 80 درصد تملک املاک واقع در این مسیر به اتمام رسیده، با دقت، سرعت و کیفیت بالا اجرا می‌شود.

به گفته شهردار منطقه 5، اجرای این پروژه بزرگ در سه فاز طراحی شده بود که فاز اول آن با 900 میلیارد ریال اعتبار در بهمن ماه 94 به بهره‌برداری رسید.

شهردار منطقه پنج تبریز به ساماندهی ورودی شرق تبریز هم اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین ورودی تبریز در مسیر شرق این شهر واقع شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای زیباسازی و ساماندهی این مسیر داریم که تا سال 2018 به اتمام خواهد می‌رسد.

هوشیار خاطرنشان کرد: پس از اتمام باند کندرو شمالی و پایان یافتن آزادسازی باند جنوبی اقدام به زیباسازی ورودی شرق تبریز می‌شود.

به گفته شهردار منطقه پنج تبریز، احداث و احیای پارک خلعت‌پوشان به عنوان یکی از مناطق تاریخی تبریز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده امسال است.

هوشیار از اتصال مسیر گشایی 24 متری کوی فرشته جنوبی به بارنج، احداث تالار شهر، فرهنگسرای کوی ولی امر، فرهنگسرای شهرک مرزداران، پایانه شرق تبریز، مسیرهای ویژه دوچرخه سواری، پل روگذر نصر به کوی استانداری، بازارچه مرزداران و ساختمان اداری منطقه پنج به عنوان سایر پروژه‌هایی نام برد که در سال 95 اجرا می شوند.

به گفته وی پل کوی استانداری به نصر، بزرگ‌ترین روگذر تبریز خواهد بود که عملیات تجهیز کارگاه آن انجام یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.