نامزد انتخابات مجلس در تربت حیدریه گفت: واردات بی رویه کالا و قاچاق موانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

واردات بی رویه کالا و قاچاق موانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

به گزارش قدس آنلاین، ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با تسنیم  اظهار داشت: کلیات اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تعریف شده است، بنابراین برای تحقق شعار سال نیازمند عملیاتی ساختن اصل 44 قانون اساسی به دور از شعار زدگی و آمارسازی هستیم.
وی با بیان اینکه در هر مقطع از انقلاب اسلامی که دولت به مردم اعتماد کرده پیروزی حاصل شده است، افزود: نگاه مسئولان، مجلس و قوه قضائیه برای تحقق شعار سال با عنوان " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل "که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده باید به گونه‌ای باشد که شکوفایی و جهاد اقتصادی به دنبال داشته باشد.
نامزد انتخابات مجلس در تربت حیدریه تصریح کرد: در سالی که مزین به  «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل» نامگذاری شده است باید اقتصاد مقاومتی مورد توجه جدی قرار گیرد بنابراین می‌توان با رویکرد جهادی در عرصه اقتصادی و فرهنگی مشکلات موجود را برطرف کنیم.
خسروی با بیان اینکه باید به مردم اجازه ورود به عرصه اقتصادی داده شود، عنوان کرد: باید زمینه حضور افراد متخصص در زمینه‌های صنعت، کشاورزی از سوی دولت سهولت پیدا کند و اجازه دهیم مردم گرداننده اقتصاد باشند.
نامزد انتخابات مجلس در تربت حیدریه عنوان کرد: دولت باید پیچ و خم‌های موجود در سر راه تولیدکنندگان در زمینه افزایش تولیدات داخلی را برطرف کند.
خسروی با اشاره به این مطلب که یکی از راهکارهای تحقق شعار سال کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت است، تصریح کرد: کوچک سازی دولت از جمله مطالبات مقام معظم رهبری در راستای افزایش تولیدات داخلی و تشویق مردم به استفاده از این تولیدات داخلی است.
وی یکی دیگر از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را استفاده از فرصت‌های بزرگ اقتصادی از جمله استفاده از بخش کشاورزی و معدن و شناسایی مواد تولیدی داخلی دانست و گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از واردات بی رویه و قاچاق کالا که سبب صدمه به بدنه اقتصادی کشور می شود جلوگیری کرد.
نامزد انتخابات مجلس در تربت حیدریه با بیان اینکه حدود 4 میلیون و 500 هزار دانشجو در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: از تعداد دانشجویان یاد شده سالانه یک میلیون دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پایان نامه ارائه می‌دهند که باید با برنامه ریزی این پایان نامه‌ها به سمت نیازهای جامعه هدایت شود.
وی افزود: بخشی از موضوعات پایان نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باید به سمت افزایش تولید و بخش کشاورزی در جهت رونق اشتغال قرار گیرد.
نامزد انتخابات مجلس در تربت حیدریه با تاکید بر اینکه فرصت‌های بی‌شماری در کشور وجود دارد که در صورت شکوفایی این فرصت‌ها بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: برای رونق فعالیت‌های اقتصادی می‌توانیم با استفاده از مذاکره، تعامل سازنده و تبادل تجربه با سایر کشورها باشیم.
خسروی  با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از کارگاه‌های تولید کشور تعطیل است، عنوان کرد: نباید کشور را تبدیل به کشور مصرف کننده کالاهای لوکس خارجی کنیم.
وی در زمینه تعطیلی کارگاه‌های داخلی گفت: می‌توان با مدیریت صحیح و جهادی و به دور از سیاست زدگی مشکلات این کارگاه‌ها را حل کرد  به شرطی که مدیران از پشت میزها و درهای بسته بلند شوند و به صورت میدانی به بررسی مشکلات کارگاه‌ها و تولید کنندگان بپردازند.
نامزد انتخابات مجلس در تربت حیدریه به وظایف مجلس اشاره و عنوان کرد: مهمترین وظیفه مجلس شورای اسلامی قانون گذاری است، بنابراین مجلس با تدوین قوانین باید راهگشای مشکلات حاکم بر کشور باشد و از قوانین موازی که سبب موازی کاری شود پرهیز کند.
خسروی نظارت بر اتفاقات داخل کشور را نیز یکی دیگر از وظایف مجلس دانست و گفت: مجلس نهم در مرحله پایانی قرار دارد، بنابراین مرکز پژوهش‌های مجلس می‌تواند تجربیات ارزنده این دوره از مجلس را در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به نمایندگان جدید و مجلس دهم  منتقل کند.
وی به تولید تقریبی 100 تن زعفران در شهرستان تربت حیدریه اشاره کرد و افزود: در صورت حمایت و بسته بندی مناسب می‌توانیم 22 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم این در حالی است که به اذعان معاون وزارت صنعتف معدن و تجارت نیمی از زعفران تولیدی در کشور به صورت فله‌ای صادر می‌شود.
نامزد انتخابات مجلس در تربت حیدریه تاکید کرد: صادرات زعفران تولید کشور به صورت فله نشان از این مسئله است که در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت نکرده‌ایم.
خسروی با بیان اینکه همچنین در شهر بایگ تربت حیدریه 2 هزار کارگاه ابریشم کشی یا طلا سفید  فعال است که توانسته برای 7 هزار نفر ایجاد شغل مستقیم داشته باشیم، عنوان کرد: اگر بهره‌وری و حمایت مناسبی از محصولاتی مثل زعفران، ابریشم و پسته داشته باشیم بسیاری از مشکلات عرصه اشتغال برطرف می‌شود.
نامزد انتخابات مجلس در تربت حیدریه با بیان اینکه تعطیلی کارگاه‌های و کارخانجات کشور در این شهرستان نیز بی‌تاثیر نبوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 کوره آجرپزی در شهرستان زاوه که حدود 5 هزار نفر در این کوره‌ها شاغل بودند به دلیل رکود تعطیل شده است.
وی به اقدامات انجام شده در شهرستان تربت حیدریه اشاره  کرد و افزود:  اقدامات مناسبی  از جمله احداث دانشگاه، گازرسانی، تامین آب، حل مسائل بهداشتی و درمانی و اجام پروژه بزرگ فولاد شهرستان اتفاق افتاد که در قالب انجام این پروژه حدود 12 هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.