۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 366104

وزارت امور خارجه ترکیه از پیشرفت مذاکرات آنکارا و تل آویو در جهت عادی سازی روابط دو جانبه خبر داده است.

 ترکیه نزدیک‌تر از قبل به رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، وزارت امور خارجه ترکیه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد فریدون سینیرلی اوغلو معاون وزیر امور خارجه این کشور روز پنج شنبه با جوزف چاکن اور نماینده ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ژنرال جاکوف ناگل رئیس شورای امنیت اسرائیل در لندن دیدار کرده است.

این بیانیه می افزاید طرفین در این دیدار توافق بر سر ترمیم روابط دو جانبه را تقریبا نهایی کردند و این توافق در نشست آتی که به زودی برگزار خواهد شد، قطعی می‌شود.

ترکیه زمانی مهمترین متحد رژیم اسرائیل در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آمد اما روابط دو جانبه در تاریخ 31 می 2010 (10 خرداد 1389) و پس از حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی ماوی مرمره ترکیه که حامل کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه بود، تیره شد.

در این حمله 10 فعال حقوق بشر ترکیه کشته شدند؛ در پی این حادثه و عدم عذرخواهی مقامات تل آویو از آنکارا، ترکیه در سپتامبر 2010 (شهریور 1389) همکاری‌های نظامی خود با اسرائیل را متوقف و سفیر این رژیم را از آنکارا اخراج کرد.

غزه از اواسط ژوئن 2007 (اواخر خرداد 1386) در محاصره رژیم اسرائیل قرار دارد و این امر علاوه بر افزایش فقر و بیکاری، سطح رفاه زندگی فلسطینیان ساکن این باریکه را به شدت کاهش داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.