قدس آنلاین: درجلسه شوراي عالي آب كه به درخواست استاندار اصفهان برگزار شد، دكتر جهانگيري بر لزوم اجراي جدي و دقيق مصوبات حوضه آبريز زاينده رود تاكيد كرد.

تاکید معاون اول رییس جمهور بر لزوم اجراي جدي مصوبات حوضه آبريز زاينده رود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، به درخواست استاندار اصفهان، جلسه ي شوراي عالي آب كشور به مدت سه ساعت و به رياست معاون اول رئيس جمهور به منظور ارزيابي عملكرد دستگاه هاي ذيربط در اجراي طرح ۹ ماده اي احياي حوضه ي آبريز زاينده رود تشكيل گرديد.
استاندار اصفهان در اين جلسه اعلام كرد: در طول دو سال گذشته به جد پيگير اجرايي شدن اين مصوبه بوديم و در مواردي هم پيشرفت قابل قبولي ايجاد گرديد ولي به دليل عدم جديت برخي از دستگاه هاي اجرايي در برخي موارد پيشرفت مطلوب حاصل نشده است.
رسول زرگرپور با ذكر موارد مذكور خصوصاً در رابطه با برخورد جدي و فعال با برداشت هاي غيرمجاز و توقف كامل طرح هاي درحال اجرا در حوضه ي آبريز زاينده رود، بر اجراي دقيق مصوبات در اين رابطه در زمان معين تاكيد كرد.
اسحاق جهانگيري در اين جلسه با تاكيد بر ضرورت اجراي مصوبه ۹ ماده اي دهمين جلسه شورا در خصوص حوضه آبريز زاينده رود، از وزير نيرو و استانداران اصفهان و چهارمحال و بختياري خواست اين مصوبه را با جديت اجرا كنند.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه اين مصوبه بهترين گزينه براي مديريت حوضه آبريز زاينده رود است، خاطرنشان كرد: همه صاحبنظران و مسئولين مرتبط و نيز شوراي هماهنگي مديريت حوضه آبريز زاينده رود نسبت به اين مصوبه اتفاق نظر دارند و لازم است كه اجراي آن با دقت و جديت دنبال شود.
جهانگيري مسئله محدوديت منابع آب را يكي از مشكلات جدي كشور برشمرد و افزود: بايد براي مديريت منابع آب و حل مشكلات اين بخش، با تدبير و همفكري به دنبال راهكار و چاره انديشي باشيم.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به محدوديت منابع آب در استان هاي اصفهان و چهارمحال و بختياري خاطرنشان كرد: مردم اين دو استان مردماني بزرگ و بافرهنگ هستند و به دولت در مسير مديريت منابع آب كمك خواهند كرد.
در اين جلسه كه وزراي نيرو و جهاد كشاورزي، رييس سازمان حفاظت محيط زيست، استانداران اصفهان و چهارمحال و بختياري و رييس سازمان هواشناسي كشور نيز حضور داشتند، گزارشي از روند اجراي مصوبات دهمين جلسه شوراي عالي آب در خصوص حوضه آبريز زاينده رود ارائه شد و مشكلات پيش روي اجراي اين مصوبات مورد بحث و بررسي قرار گرفت و مقرر شد مسئولين استانهاي اصفهان و چهار محال و بختياري با هماهنگي وزير نيرو مصوبات دهمين جلسه شوراي عالي آب را اجرايي كنند.
در اين نشست همچنين وزير نيرو و رييس سازمان هواشناسي كشور گزارشي از آخرين وضعيت بارندگي كشور و نيز پيش بيني دماي هوا در استان هاي مختلف ارائه كردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.