رئیس مركز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی از تولد یك میلیون و ۵۸۰ هزار نوزاد در سال ۹۴ و نیز اجرای برنامه هماهنگ كاهش مرگ نوزادی در سراسر كشور خبر داد.

تولد یك میلیون و ۵۸۰ هزار نوزاد در سال ۹۴

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمد اسماعیل مطلق روز شنبه در همایش تكامل نوزادی در هتل اوین تهران افزود: از این شمار نوزاد متولد شده در سال 94 ، 96.8 درصد آنان در بیمارستان متولد شدند.

وی ادامه داد: از 3.2 درصد باقی‌مانده نیز حدود 50 درصد در مراكز تسهیلات زایمان روستایی و كمتر از 2 درصد كل زایمان‌ها در منزل به دنیا آمدند.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی اظهاركرد:هم اكنون، میزان باروری در كشور، حدود 1.8 است كه در آینده باید به 2.1 برسد.
مطلق اضافه كرد: مرگ و میر نوزادان تا قبل از پیروزی انقلاب در كشور حدود 145 مرگ در هر هزار تولد زنده بود كه بر اساس آخرین آمار سال 94 كه مورد تائید سازمان بهداشت جهانی و یونیسف نیز قرار گرفته است به 9.5 مرگ در هر هزار تولد زنده كاهش یافته است.
رئیس مركز خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: در برنامه ششم توسعه كشور پیش‌بینی شده است كه میزان مرگ نوزادی تا پایان این برنامه به عدد هفت در هزار تولد زنده برسد و با اجرای برنامه‌های بعدی باید تا 15 سال آینده میزان مرگ‌های قابل اجتناب نوزادی در كشور به صفر برسد.
مطلق گفت: برنامه‌های متعددی برای كاهش مرگ نوزادی تدوین شده است كه باید در تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی اجرا شود و برای اجرای این برنامه‌ها انجمن پزشكان اطفال و اساتید این حوزه اعلام همكاری كرده‌اند.
وی افزود: برای اجرای این برنامه ها ، بسته‌های خدماتی متعددی برای پزشكان، پرستاران و سایر كادر بهداشتی درمانی تدوین شده است كه با ابلاغ سیاست‌های تحول سلامت در آینده اجرا می‌شود.
وی اضافه كرد:‌ بر اساس این برنامه‌ها، كاهش مرگ نوزادی به‌صورت هماهنگ در تمام استان‌ها به‌صورت برنامه‌ای یكنواخت و سطح بندی‌شده اجرا می‌شود.
به گزارش ایرنا ، علی اكبر محزون مدیر كل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال پیش تر گفته بود كه در سال 93 یك میلیون و 534 هزار و 359 تولد در كشور رخ داد.
به نظر می رسد تعداد متولدین سال 94 ، 45 هزار و 641 نوزاد بیشتر از سال 93 است.
همایش تكامل نوزادی از صبح شنبه در هتل اوین تهران آغاز شده است و تا ساعت 17 امروز ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.