معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزان ایرانی خاطره خوبی از مصرف سموم کشاورزی آلمانی دارند، گفت: امیدواریم پس از رفع تحریم‌ها زمینه صادرات این سموم به کشور فراهم شود.

 ایران خاطره خوبی از مصرف سموم آلمانی دارد!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو، عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در نشست مشترک وزیران جهاد کشاورزی ایران و آلمان و مسئولان حوزه کشاورزی دو کشور با بیان اینکه یکی از اهداف مهم در بخش کشاورزی ایران تمرکز بر افزایش عملکرد محصولات کلزا و گندم است، گفت: در راستای دستیابی به این هدف همکاری دو کشور می‌تواند توسعه و سرعت بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشاورزان ایران خاطره خوبی از کیفیت سموم کشاورزی آلمان و همچنین ماشین آلات بخش کشاورزی این کشور دارند، تصریح کرد: امیدواریم دولت آلمان حمایت کند، تا استفاده از سموم کاراتر، کم مصرف‌تر و دوست‌دار محیط زیست افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: صادرات سموم ایرانی به ایران در دوران تحریم به صفر رسیده بود که انتظار ما این است که بعد از رفع تحریم‌ها زمینه صادرات مجدد آن فراهم شود.

کشاورز با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی تولید‌کننده بذر به ویژه گندم و کلزا آماده همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های آلمانی است گفت: امیدواریم که این موضوع مورد حمایت وزارت کشاورزی آلمان قرار گیرد.

وی افزود: توسعه همکاری‌های دو کشور ایران و آلمان در زمینه فعالیت‌ کشاورزی می‌تواند منجر به انتقال تکنولوژی ساخت ماشین‌آلات کشاورزی در ایران شود و به این ترتیب می‌توان با هزینه کمتر محصولات کشاورزی تولید کرد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تغییر اقلیم و  توافقات اخیر در نشست پاریس اشاره کرد و گفت: امیدواریم که دولت آلمان به وزارت جهاد کشاورزی ایران کمک کند تا تاثیر تغییر اقلیم بر بخش کشاورزی ایران را مورد بررسی، ارزیابی و مطالعه قرار دهیم.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری‌ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی در حضور حجتی و اشمیت وزیران کشاورزی دو کشور توسط مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی ایران و دیتریس راسو رئیس سازمان دامپزشکی کشور آلمان امضاء شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.