وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: امسال در بخش گردشگری ایجاد ۱۲۰ هزار شغل در ۲۰ رسته شغلی با دو اولویت گردشگری و گسترش فناوری اطلاعات در مناطق روستایی هدفگذاری شده است.

 ربیعی از هدفگذاری ایجاد ۱۲۰هزار شغل روستایی خبر داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، «علی ربیعی» یكشنبه در نشست تخصصی «توسعه اشتغال در صنعت گردشگری» در محل این وزارتخانه افزود: اولویت دولت در سال 1395 حفظ وضع موجود اشتغال و ایجاد شغل های جدید برای متقاضیان است.
وزیرتعاون، كار و رفاه اجتماعی اضافه كرد: تقویت صنایع دستی، جذب گردشگران سلامت (به دلیل قیمت مناسب و پزشكان متخصص كشور)، رونق گردشگری زیارتی و توسعه طبیعت گردی و باستانگردی، از اهداف توسعه اشتغال در صنعت گردشگری به شمار می رود.
به گفته وی، نرخ مشاركت اقتصادی در سال 1393 37.2 درصد بود كه پارسال به 38.2 رسید كه دلیل این امر به فضای مثبت ایجاد شده در جامعه برمی گردد.
ربیعی به تاكید رئیس جمهوری برای جهت دهی به بودجه های عمرانی دولت به سوی اشتغال اشاره كرد و افزود: ما با پدیده رشد بدون اشتغال روبروییم كه این موضوع فقط مختص ایران نیست و با ابعاد بین المللی در كشورهای در حال ركود اقتصادی نیز دیده می شود.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تاكید رهبر معظم انقلاب برای افزایش مشاغل خرد و متوسط را یادآوری كرد و گفت: مطالعات نشان می دهد بیشترین ایجاد اشتغال در كارگاه های زیر10 نفر بوده است و در مشاغل بخش فناوری اطلاعات و گردشگری بیشترین جذب در كارگاه های زیر 50 نفر خواهد بود.
به گفته وی، سرعت ایجاد شغل در بخش گردشگری 2.5 برابر بیشتر از سایر بخش هاست و بر پایه مطالعات انجام شده به طور تقریبی در دنیا از هر 10 شغل یك مورد به طور مستقیم یا غیرمستقیم به صنعت گردشگری وابسته است.
ربیعی اضافه كرد: برای بالا بردن سهم شغل های وابسته به صنعت گردشگری در كشور تقسیم كاری انجام شده است كه براساس آن از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای و و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آموزش ها انجام می شود و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) نیز در این زمینه با ما همكاری می كند.
ربیعی از استان های سمنان، كرمانشاه و كردستان به عنوان مناطق پایلوت برای ارائه آموزش های یاد شده نام برد و گفت: 70 روستا در این زمینه انتخاب شده است.
وی اضافه كرد: ما برای هر دو نوع گردشگر (مدرن و سنتی) پیش بینی هایی انجام داده ایم. صندوق توسعه ملی برای مناطق گردشگری و هتل های بزرگ وام های ارزان قیمت ریالی و ارزی درنظرگرفته است. صندوق كارآفرینی امید و برخی بانك ها نیز در این زمینه مامور شدند؛ به گونه ای كه پارسال 12 هزار میلیارد ریال وام از طریق صندوق كارآفرینی امید در زمینه صنایع دستی پرداخت شد.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اعلام كرد: ایجاد فضای مطلوب بین المللی به سرمایه گذاری دولت در این زمینه نیازمند است كه با مشاركت وزارت امورخارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این موضوع دنبال می شود.
ربیعی تاكید كرد باید فضای عمومی ایران را به گردشگران در دنیا معرفی كنیم.
نشست تخصصی «توسعه اشتغال در صنعت گردشگری» با حضور معاونان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و كارشناسان بلندپایه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.