قدس آنلاین- یزد : معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی مختلف در استان یزد، گفت : طرح کوهورت نوزادان و مادران باردار در استان یزد اجرا می‌شود.

اجراي طرح کوهورت نوزادان و مادران باردار در استان یزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، دکتر امیر هوشنگ مهرپروراجراي طرح کوهورت نوزادان و مادران باردار در استان را از جمله برنامه‌های در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی دانست و اظهارداشت : با اجرای طرح کوهورت نوزادان، بیش از سه هزار مادر باردار از ابتدای بارداری تا پنج سالگی نوزادان، تحت پژوهش و ارزيابي قرار می‌گیرند.

وي بررسی فاکتورهایی مانند تغذیه، سبک زندگی، مواجهات شغلی والدین و تاثیرات آلودگی آب و هوا به روی جنین و نوزادان را بخشی از موارد مد نظر در پژوهش‌های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد  و افزود : نتایج این مطالعات در کتابی تحت عنوان "سیمای سلامت استان" منتشر خواهد شد.

مهرپرور در مورد طرح مطالعه آینده‌نگر شاهدیه(کوهورت) خاطرنشان ساخت : این طرح با ظرفیت پوشش 10 هزار نفری فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون با استقبال 95 درصدی مردم روبرو بوده است.

وي با اشاره به قابلیت تعمیم طرح کوهورت شاهدیه به کل جمعیت استان یزد، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از هشت هزار نفر از جمعیت شهر شاهدیه، وارد مطالعه کوهورت شوند.

اين مسئول در ادامه نيز اشاره به ظرفیت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در اجرای طرح‌های تحقیقاتی، اظهارداشت : تفاهم‌نامه همکاری مشترک با مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی محیطی اسپانیا و علوم پزشکی یزد به زودی منعقد می‌شود.

وی در اين باره با اشاره به طراحی چند طرح مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی محیطی اسپانیا، گفت: بررسی برخی شاخص‌های سلامت در کارگران معادن استان و تاثیر عوامل فیزیکی محیط کار بر فعالیت‌های آنها، از جمله دستاوردهای سفر رییس مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی محیطی اسپانیا به یزد است.

معاون تحقيات دانشگاه علوم پزشکی یزد در پايان با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی در استان یزد، تصریح کرد: اجرای طرح یاس و آنالیز نتایج آن با هدف بررسی وضعیت سلامت فعلی جمعیت استان، از دیگر اقدامات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یزد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.