قدس آنلاین/ مهدی شهرآبادی: در شهرداری منطقه ۴ مشهد در سال گذشته با کاهش ۴۹ درصدی تخلفات ساختمانی نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ مواجه بودیم که این مسأله نشان دهنده جدیت شهرداری مشهد در مقابله با تخلفات در ساخت و سازهای غیرمجاز است.

نیمی از جمعیت شهرداری منطقه ۴ مشهد حاشیه‌نشین هستند


به گزارش خبرنگار ما، شهردار منطقه 4 مشهد مقدس در نشست خبری که به مناسبت ارایه عملکرد و اقدامات این مجموعه برگزار شد با بیان مطلب فوق گفت: در راستای برخورد با تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیرمجاز طی سال 94، 2301 مورد برخورد با تخلفات صورت گرفت که با اجرای آرای ماده 100 نیز 19 مورد قلع بنا در این منطقه انجام شد.
شاهچراغی با بیان اینکه در همین زمینه 804 مورد بررسی و ابلاغ درخصوص استحکام بنا نیز انجام شد، اظهار داشت: شهرداری منطقه 4 در راستای برخورد با تخلفات ساختمانی جدیت دارد، به طوری که تاکنون 1348 پرونده نیز به کمیسیون ماده 100 ارجاع شده است.
وی در پاسخ به پرسش قدس مبنی بر اینکه آیا با توجه به رکود ساخت و ساز در سال قبل با کاهش صدور پروانه ساختمانی نیز مواجه بوده‌اید؟ تصریح کرد: با وجود رکود ساخت و ساز در سال 94 در سراسر کشور در منطقه 4 شهرداری مشهد با رشد 3درصدی صدور پروانه مواجه بودیم، اما صدور پایان کار 5 درصد کاهش داشته است.
شاهچراغی در ادامه اظهار داشت: منطقه 4 از نظر جغرافیایی در شمالشرق مشهد قرار گرفته و حدود 1340 هکتار وسعت دارد و جمعیتی حدود 247 هزار نفر را در خود جای داده است.
وی با بیان اینکه این منطقه از لحاظ جمعیتی جزو مناطق پرجمعیت و پرتراکم شهر مشهد به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: 28 درصد منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که 51 درصد جمعیت منطقه در همین 28 درصد بافت فرسوده زندگی می‌کنند و حدود 40 هزار نفر از اتباع بیگانه نیز در این منطقه اقامت دارند.
شهردار منطقه 4 مشهد مقدس در ادامه به پروژه‌های مشارکتی شهرداری اشاره کرد و گفت: هم اکنون پروژه تجاری مجتمع زیتون در بلوار شهید مفتح با 94 درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی است و امیدواریم تا پایان سال جاری این پروژه تکمیل شود.
شاهچراغی تصریح کرد: در این راستا پروژه مجتمع تجاری امین نیز با 90 هزار مترمربع زیربنا در حال احداث است و این پروژه نیز در 4 طبقه تجاری و 7 طبقه پارکینگ ساخته می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم با احداث این دو مجتمع و پارکینگ‌های طبقاتی آن گره بار ترافیکی هسته مرکزی منطقه باز شود.
وی ظرفیت پارکینگ‌های این 2 مجتمع را 3600 خودرو عنوان کرد.
وی با تشریح اقدامات شهرداری منطقه 4 در حوزه‌های گوناگون شامل لایروبی کانال‌ها، برطرف کردن آبگرفتگی معابر، جمع آوری زباله، رفت و روب و احداث بوستان‌های مختلف در این منطقه خاطرنشان کرد: در حوزه فضای سبز نیز در این منطقه 81 هکتار فضای سبز وجود دارد و درصددیم در سال 95 کار اجرایی بوستان 26 هکتاری پنجتن را عملیاتی کنیم که در این زمینه کار انتخاب پیمانکار نیز انجام شده است.
شهردار منطقه 4 همچنین از حذف معابر خاکی منطقه در سال جاری خبر داد و گفت: در سال‌های 93 و 94، کار آسفالت معابر خاکی منطقه به وسعت 585 هزار مترمربع صورت گرفته که این اقدام‌ها و فعالیت‌ها مورد استقبال مردم منطقه قرار گرفته است.
وی همچنین گفت: عملیات خاکبرداری خط 2 قطار شهری مشهد در طبرسی شمالی رو به پایان است و از اواخر خردادماه کار جمع‌آوری فضاهای کارگاهی آغاز می‌شود و شهرداری منطقه 4 پیرو این مسأله کار فضاسازی و توسعه فضای سبز و مرمت و بهسازی معابر را آغاز خواهد کرد.
وی همچنین از سکونت 140 هزار حاشیه نشین در این منطقه خبر داد و گفت: در بحث پرداخت عوارض در این منطقه نیز مشکلی وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.