معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد كشاورزی اعلام كرد: گندم نانوایی ها همانند پارسال به قیمت ۶ هزار و ۵۵۰ ریال عرضه می شود و افزایش نرخی در این زمینه نخواهیم داشت.

قیمت گندم نانوایی ها افزایش نمی یابد

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت جهاد كشاورزی، عبدالمهدی بخشنده با تاكید بر اینكه قیمت فروش گندم نانوایی ها در سال 95 افزایشی نداشته است، افزود: گندم نانوایی ها مانند سال گذشته به قیمت 6 هزار و 550 ریال توسط شركت بازرگانی دولتی ایران عرضه می شود.

معاون وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم در پنج استان كشور، اظهارداشت: هم اكنون بیش از 6 میلیون تن گندم در سیلوهای كشور ذخیره سازی شده كه این میزان در سال های گذشته بی سابقه است.
وی ادامه داد: با اقدامات فنی و حمایتی انجام شده از كشاورزان، پیش بینی می شود امسال بیش از 12 میلیون تن گندم در كشور تولید و بیشتر از 9 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز كشاورزان خریداری شود.
بخشنده، هرگونه افزایش قیمت گندم نانوای ها و به دنبال آن گرانی نان را تكذیب كرد و گفت: قیمت گندم نانوایی امسال نیز به قیمت پارسال تحویل می شود.
به گزارش ایرنا، پارسال نزدیك به 11 میلیون و 500 هزار تن گندم در كشور تولید و هشت میلیون و 80 هزار تن از این میزان خریداری شد.
شركت بازرگانی دولتی ایران هر كیلوگرم گندم معمولی (گندم نان) را به قیمت 11هزار و 550 ریال و گندم دروم را به بهای 11 هزار و 880 ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد خرید. امسال نزدیك 6 میلیون هكتار از زمین های آبی و دیم 31 استان كشور زیر كشت گندم قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.