قدس آنلاین- ورزشگاه غدیر بیرجند، یکی از معدود پروژه‌های ورزشی خراسان جنوبی است که سال‌های متمادی به دلیل کسری بودجه به بهره‌برداری نرسیده است، در حالی که جوانان این استان همچنان در حسرت آماده سازی این ورزشگاه به سر می‌برند و منتظرند با بهره‌برداری از آن، آرزوی دیرینه ورزشی آن‌ها به تحقق برسد.

کسری بودجه ۱۷ میلیارد تومانی!

مسؤولان اجرایی و ارشد خراسان جنوبی تاکنون بارها برای راه‌اندازی و افتتاح این مجموعه مذاکرات فراوانی را انجام داده اند اما به نظر می‌آید همچنان بزرگ‌ترین مشکل برای آغاز به کار این مجموعه ورزشی نبود بودجه مناسب است.
این موضوع را می‌توان از تازه‌ترین اظهارات مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز دریافت، جایی که عزیززاده مقدم از کسری بودجه 17 میلیاردی ورزشگاه غدیر خبر می‌دهد.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: تاکنون برای ورزشگاه غدیر بیرجند ۱۷ میلیارد تومان هزینه شده، اما برای بهره‌برداری هم ۱۷ میلیارد تومان نیاز است.
بهرام عزیززاده مقدم در نخستین نشست خبری خود در سال جدید گفت: در سال گذشته 25 خانه ورزش روستایی تجهیز شده است و در صورت حضور سرمایه‌گذاران در خراسان جنوبی، در بخش ورزشی همه‌گونه امکانات در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. اداره کل ورزش و جوانان تنها هماهنگ کننده است و به عنوان دبیرخانه جوانان فعالیت کرده تا از فضا و توان دستگاه‌ها در راستای رفع مشکلات جوانان بهره ببرد.
وی با بیان اینکه در بسیاری از شهرستان‌ها و مرکز استان خراسان جنوبی در برخی رشته‌های ورزشی سالن استاندارد وجود ندارد، اظهار داشت: علاوه بر نشاط اجتماعی، ورزش بانوان و توسعه ورزش همگانی، بر ورزش معلولان هم در سال 95 توجه خواهیم داشت، زیرا معلولیت هیچ‌گاه محدودیت نیست.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی همچنین از برگزاری همایش خیران ورزش یار در استان خبر داد و گفت: خیران ورزش یار استان در اتمام پروژه‌های نیمه تمام بویژه پروژه‌های روستایی کمک می‌کنند.
عزیززاده مقدم  با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 100 تا 150 خیر ورزش یار در خراسان جنوبی حضور دارند، افزود: احداث برخی از سالن‌های ورزشی در برخی شهرستان‌ها مورد نیاز نیست و ادارات در صورت احداث سازه‌های ورزشی با مشورت این نهاد اقدام کنند.
وی با اشاره به آخرین وضعیت ورزشگاه 15 هزار نفری بیرجند اظهار داشت: این ورزشگاه با مساحت نزدیک به 30 هزار متر مربع جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های ورزشی خراسان جنوبی بوده که عملیات اجرایی آن در سال 85 آغاز شد و آن زمان بیش از پنج میلیارد و 600 میلیون تومان برای اعتبار آن برآورد شد.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: این پروژه‌ یکی از پروژه‌هایی است که تاکنون مراحل آن طولانی شده و برای آن 17 میلیارد تومان هزینه شده است، اما تکمیل و افتتاح آن نیازمند 17 میلیارد تومان اعتبار دیگر است.
عزیززاده مقدم مشکلات ورزشگاه غدیر بیرجند را مورد اشاره قرار داد و افزود: از مشکلات این پروژه بزرگ ورزشی می‌توان به آب‌های سطحی و نبود راه دسترسی اشاره کرد که برای آب‌های سطحی مکان‌یابی دقیقی انجام نشده، زیرا با روان شدن سیلاب‌ها، پروژه زیر آب می‌رود.
وی با بیان اینکه باید راه و شهرسازی اقدام‌های لازم در زمینه راه دسترسی به ورزشگاه را انجام دهد، بیان کرد: در سال 94 نزدیک به سه میلیارد تومان اعتبار برای پروژه غدیر اختصاص یافت که دو میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده و این پروژه تاکنون 95 درصد پیشرفت دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: مرحله نخست ورزشگاه شامل جایگاه تماشاچی، زمین چمن و پیست تارتان قابل افتتاح است، اما به دلیل کاشت چمن باید صبر کنیم تا چمن رشد کند.
عزیززاده مقدم از فرسایش برخی از وسایل و تجهیزات نصب شده در ورزشگاه 15 هزار نفری خبر داد و افزود: به دلیل طولانی شدن زمان اجرا بسیاری از وسایل و تجهیزات نصب شده در اثر آفتاب سوختگی دچار فرسودگی شده که پیمانکار تعهد کرده تا صندلی‌ها را رایگان تعویض کند.
وی گفت: به منظور رونق ورزشگاه به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای خرید امتیاز یک تیم از لیگ دسته دو هستیم تا بازی در آن جریان یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.