رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: با طراحی و ساخت اولین دکل حفاری ایرانی تحت عنوان "تراولینگ بلاک" در یکی از شرکت های پارک علم و فناوری خراسان، کشور در زمینه این محصول خود کفا شد.

"تراولینگ بلاک" اولین دکل حفاری کاملاً ایرانی
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان، شرکت مدیریت و تدارکات ساخت توس با توجه به نیاز ملی کشور در سال 89 تصمیم به ساخت این دکل گرفت و توانست دراین مناقصه از بین 16 کشور خارجی برنده شود.
مدیرعامل این شرکت گفت: نقش عمده این دکل که حدود 7000متر قابلیت حفاری دارد کاهش بار برروی دکل های حفاری ی باشد .
وی افزود :قیمت جهانی این دکل در دنیا 146هزار دلار است وکشورهای اصلی که این محصول را تولید می کنند امریکا، چین و المان هستند.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: شرکت مدیریت و تدارکات ساخت توس با رسیدن به این فناوری کشور را در این زمینه خود کفا کرد.
علم الهدایی با تشکر از معاونت علمی و حمایت های انها گفت: پارک خراسان در زمان های لازم توانسته است  به کمک صنعت نفت و پتروشیمی برسد وحمایت های بیشتری را با توجه به ظرفیت های بالفعل و بالقوه  که در زمینه انرژی دارد، از سوی معاونت علمی می طلبد .
وی افزود: خوشبختانه شرکت های پارک خراسان با انگیزه بالا و توقع پایین توانسته اند در دوران تحریم کمک های شایان ذکری برای کشورداشته باشند که از جمله می توان به همکاری با شهرداری مشهد در زمینه پسماند، مترو وچندین پروؤه دیگر اشاره کرد.
رئیس پارک خراسان همچنین بیان کرد: شرکت های پارک خراسان در حوزه انرژی عملکرد قابل ملاحظه ای داشته اند و انواع پمپ های کمپرسور با فشار بالاو شیرآلات خاص حوزه صنعت نفت و گاز و..را طراحی و تولید کرده اند.
وطنخواه معاونت انرژی مرکز همکاری های علمی و فناوری ریاست جمهوری که در این جلسه حضور داشت به اهمیت این دکل ها نیز اشاره کرد:این دکل تجهیزی حیاتی در حفاری است و هزینه خرید آن قابل توجه می باشد.
وطنخواه افزود: ما در زمینه توسعه درون زای فناوری، در توسعه داخلی، انتقال تکنولوژی ، کمک به انتقال دانش فنی و بخش های دیگر مرتبط با این زمینه ها فعالیت می کنیم؛ در یخش معاونت نیز پتانسیل خوبی برای همکاری با استانها وجود داردو یکی از الویت های امسال که اقدام و عمل است بحث مدیریت و پسماند زباله است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.