رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا و سیما گفت: ظرفیت های رسانه ملی در خدمت ترویج و نشر آموزه های رضوی در سطح جامعه قرار می‌گیرد.

رسانه ملی در خدمت ترویج و نشر آموزه های رضوی در جامعه است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه، رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا و سیما در نشست بررسی راه کارهای همکاری اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه با بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(علیه السلام) با اشاره با ظرفیتهای عظیم این اداره کل افزود: اداره کل پژوهش های اسلامی که منحصرترین مرکز پژوهشی دینی و معارفی معطوف به رسانه است می تواند ظرفیتهای عظیمی را در اختیار بنیاد بین المللی امام رضا(ع) قرار دهد.
دکتر عبدالملکی با تبیین نقش هنر و رسانه در معرفی و ماندگاری آموزه های رضوی افزود: خادم الرضایی و خدمت به آستان مقدس امام هشتم(ع)، افتخار بزرگی برای رسانه ملی به ویژه مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا و سیما ست.
رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا و سیما ضمن تشریع فعالیت های مختلف این مرکز در حوزه داخلی و منطقه ای افزود بنیاد بین المللی امام رضا(ع) می تواند از این ظرفیتها در راستای معرفی هر چه بهتر و بیشتر آموزه های معنوی ثامن الحج (علیه االسلام) به جامعه مخاطبان خود استفاده کند.
حجت الاسلام علی نهاوندی مدیر کل پژوهش اسلامی رسانه نیز در ادامه این نشست بر ضرورت پیروی از فرامین و دستورات معصومین در پیشبرد اهداف متعالی پژوهشی تاکید کرد.
وی با اشاره به شعار رئیس سازمان صدا و سیما مبنی بر رسانه اسلامی؛ رسالت جهانی، تقویت ارتباط و تعامل بین بنیاد بین المللی فرهنگی- هنری امام رضا(ع) و رسانه ملی را زمینه ساز تحقق این شعار دانست.
نهاوندی با بیان اینکه در فعالیت های پژوهشی درباره معصومین (ع) علاوه بر فعالیت های ترویجی باید به دنبال تعمیق در حوزه پژوهش بود. افزود: نهادهای پژوهشی باید جایگاه و شخصیت بین المللی امام رضا(ع) را مورد واکاوی و مداقه دقیق تر قرار دهند.
مدیر کل پژوهش های اسلامی رسانه یکی از بسترهای پژوهشی درباره امام رضا(ع) را بررسی ادعیه ماثور از این امام همام عنوان کرد و خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت حوزه های علمیه به ویژه طلاب و فضلای هنرمند در این عرصه شد.
وی با اشاره به ظرفیت های مختلف مرکز سنجش و پژوهش افکار سازمان صدا و سیما به ویژه اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه، پژوهش، نظر سنجی، فیلم نامه نویسی، تولید مستند، نماهنگ، تیزر و کلیپ را از زمینه های همکاری بین این دو مجموعه ذکر کرد.  وی همچنین با اشاره به تولیدات متعدد پژوهشی درباره امام رضا(ع) در اداره پژوهش های اسلامی رسانه این تولیدات را بستر مناسبی برای ارائه به مخاطبان بنیاد بین المللی امام رضا (ع)عنوان کرد.
سید جواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی- هنری امام رضا(علیه السلام) هم در  این نشست با بیان اینکه پیشرفت جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مدیون رسانه ملی و حمایت های بی دریغ این رسانه است افزود: متاسفانه در حوزه فرهنگ رضوی آگاهی کافی در میان فرهیختگان و هنرمندان وجود ندارد و باید با کمک رسانه به مباحث عمیق این حوزه پرداخت.
جعفری خاطر نشان کرد ما به دنبال پژوهش های هستیم که اولاً بتواند به خوبی بین هنر و عرصه عمل پیوند برقرار کند ثانیاً نیازهای روز را شناسایی و براساس آن راهکار پیشنهاد دهد.
همچنین حجت الاسلام دانشی مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه  اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی قم با بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در حوزه پژوهش همکاری دارد، خواستار همکاری پژوهشگران اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه در تدوین مقالات و پژوهش های این جشنواره شد.
در پایان این دیدار حجت السلام نهاوندی مدیر کل پژوهش های اسلامی رسانه و سید جواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) بر ارتقاء همکاریها و همچنین امضای تفاهم نامه و قرارداد برای اجرایی شدن همکاریهای بین این دو نهاد تاکید کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.