قدس آنلاین/ سینا حسینی: چالش های مدیریتی بین رئیسان هیأت های ورزشی و مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، زمینه بروز برخی بحران های حاشیه ای در ورزش استان را به وجود آورد تا جایی که در برخی محافل ورزشی شنیده شد، به دلیل افزایش میزان نارضایتی مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان از عملکرد برخی هیأت های ورزشی، در سال جدید تغییرات کلانی در مدیریت برخی هیأت های ورزشی صورت خواهد گرفت تا به این شکل سیستم مدیریتی این هیأت ها دگرگون شود.

 تنها رئیس خانم کنار می‌رود؟


برای اعمال این تغییرات موانع قانونی دست مسؤولان ورزشی استان را برای ایجاد تغییرات بسته است، مگر اینکه در مجمع انتخاباتی آن هیأت ورزشی، اعضای مجمع تصمیم به تغییرات بگیرند. البته از آنجا که ترکیب اعضای مجمع انتخاباتی از سوی فدراسیون چیده می‌شود، تغییرات حاصل نخواهد شد، مگر اینکه رئیس فدراسیون بنا را به تغییرات اساسی بگذارد.
یکی از هیأت های ورزشی که حالا زمزمه تغییرات در آن به صورت جدی شنیده می‌شود، هیأت ورزش‌های همگانی است. گفته می‌شود، اختلاف‌های موجود میان مدیران اداره کل ورزش و جوانان و مسؤولان اجرایی این هیأت، به شکل قابل توجهی افزایش یافته است، به همین دلیل انتظار تغییر در هرم مدیریتی این هیأت وجود دارد، به این شرط که مدیران فدراسیون با این اقدام موافقت کنند.
 هرچند هنوز هیچ یک از مسؤولان اجرایی ورزش خراسان به صورت مستقیم در این ارتباط موضعگیری نکرده‌اند، اما رئیس هیأت به صورت تلویحی به مخالفت مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان با ادامه فعالیتش در این هیأت ورزشی اشاره و در این باره مسایلی را مطرح کرد.
رئیس هیأت ورزش‌های همگانی خراسان رضوی گفت: اگر حمایت شوم، برای چهار سال آینده کاندیدای ریاست هیأت می‌شوم.
رازیتا حیدری در خصوص فعالیت‌های هیأت ورزش‌های همگانی و برنامه‌های آینده این هیأت عنوان کرد: فعالیت‌های خوبی در طی چند ماه اخیر در رشته ورزش‌های همگانی انجام شده است. کسب جایگاه نخست در میان هیأت‌های برتر کشور نشان دهنده این است که برنامه‌های خوبی را هیأت انجام داده است. برگزاری دوره‌های آموزشی در سراسر استان و برگزاری همایش ملی به همراه پخش زنده از شبکه سه سیما و برنامه‌های متداول هیأت از جمله طبیعت گردی، پاکسازی طبیعت و پیاده‌روی  انجام شده است و تقریباً تمامی کمیته‌های هیأت ورزش‌های همگانی فعال هستند. وی ادامه داد: با توجه به پایان یافتن مسؤولیتم در هیأت ورزش‌های همگانی، برنامه‌هایی که برای چهار ماه باقی مانده حضورم در هیأت وجود دارد، شامل برگزاری دو همایش ملی پیاده روی، برگزاری دوره بین‌المللی باشگاهی دوستدار سلامت برای اولین بار در استان خراسان رضوی و تمرکز بیشتر برای هیأت‌های شهرستان استان را مد نظر داریم.
حیدری اضافه کرد: از تمامی فعالیت‌های هیأت تا این لحظه راضی هستم و امیدوارم در چهار ماه باقی مانده مسؤولیتم بتوانم همانند گذشته بخوبی برنامه‌های مد نظر را انجام بدهم.
وی درخصوص اختلاف‌های هیأت ورزش‌های همگانی با اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: اختلاف خاصی بین هیأت و اداره کل ورزش وجوانان وجود ندارد و هیأت فعالیت خودش  را انجام می‌دهد، تنها گاهی اوقات اداره کل خود به خود قهر می‌کند و خود به خود آشتی می‌کند.
رئیس هیأت ورزش‌های همگانی درباره حضور دوباره‌اش در مجمع انتخابات برای ریاست هیأت خاطرنشان کرد: در حال حاضر به نتیجه مطلوبی نرسیده‌ام و اگر این روال ادامه یابد، پس از پایان یافتن مسؤولیتم از هیأت جدا خواهم شد، اما اگر حمایت کنند وحواشی موجود پایان یابد، به طور قطع برای چهار سال آینده کاندیدا خواهم شد.
حالا باید منتظر ماند تا مواضع رسمی مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان در قبال ادامه مدیریت حیدری در هیأت ورزش های همگانی روشن شود. به طور قطع روزهای آینده اتفاقات جدیدی در این ارتباط رقم خواهد خورد، چون حالا رئیس هیأت ورزش های همگانی ماجرای اختلاف‌هایش با اداره کل ورزش و جوانان را علنی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.