۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 368731

در آستانه سالروز ولادت باسعادت امیرالمؤمنین حضرت علی(علیه‌السلام)، «علی از زبان علی»، برای آشنایی بیشتر با تاریخ زندگی و سیره آن حضرت در نماز جمعه‌‌های کشور معرفی می‌شود.

«علی از زبان علی» در نماز جمعه‌های کشور

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، داستان زندگی یک انسان فراتاریخ آن زمان به حقیقت نزدیک‌تر خواهد بود که از زبان خودش بیان شود. کتاب «علی از زبان علی» حکایتی بسیار جذاب از حوادث و رخدادهای زندگی پربرکت مولای متقیان امام علی(علیه‌السلام) از بیان خود حضرت است. استاد زنده‌یاد، سیدجعفر شهیدی در کتاب «علی از زبان علی» با استفادة هنرمندانه از نقل‌های معتبر تاریخی، احادیث، آیات و اشعار فارسی و عربی، روایتی داستانی از برهه‌های گوناگون زندگانی امام علی(علیه‌السلام) از دوران تولد و نوزادی تا شهادت ایشان را بیان می‌کند.
در کتاب «علی از زبان علی» علاوه بر شرح زندگانی امیرمؤمنان علی(علیه‌السلام) همچون تربیت آن حضرت در کنار رسول خدا، شرکت ایشان در جنگ‌های متعدد تاریخ صدر اسلام، سال‌های پر رنج زندگی امام پس از رحلت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و دوران حکومت علوی، در انتهای کتاب 2 سند معتبر و معروف از آن حضرت نیز ارائه شده است: یکی پندنامۀ ایشان به فرزند برومندشان حضرت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام)، و دیگری، فرمان‌نامۀ معروف آن حضرت به مالک اشتر هنگام انتصاب وی به ولایت امری مصر.

مرحوم سید جعفر شهیدی در تدوین کتاب «علی از زبان علی» از منابعِ معتبرِ بسیاری از مورخینِ مشهورِ اهل سنت و شیعه بهره برده است ولی علی‌رغم محتوای عمیق و علمی خود، از متنی بسیار روان و خواندنی برخوردار است به‌طوری‌که با استقبال مخاطبان خود روبرو شده و تاکنون با 37 نوبت چاپ در بیش از 200 هزار نسخه از سوی انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است. خلاصۀ کتاب «علی از زبان علی» نیز توسط همین انتشارات ارائه شده است.
این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.