۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴
کد خبر: 368888

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ علیمردان طالبی، مدیرکل بحران استانداری همدان گفت: بارش‌های مداوم در روزهای گذشته منجر به آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در چهار شهرستان استان شده و خسارت‌هایی به بار آورده است.

آخرین وضعیت وقوع سیل در استان همدان

وی افزود: بارش‌های مداوم باران در چهار شهرستان نهاوند، ملایر، تویسرکان و اسدآباد موجب بروز سیل و آبگرفتگی معابر شد و خسارت‌هایی به بخش‌های مختلف وارد کرد.
طالبی تصریح کرد: تا  ساعت 12 روز جمعه 27 فروردین‌ماه به حدود 50 واحد مسکونی، 8 دهنه پل، 12 باب اصطبل دام، استخرهای پرورش ماهی حاشیه رودخانه گاماسیاب و زمین‌های زراعی حاشیه رودخانه‌ها خساراتی وارد شده است.
مدیرکل بحران استانداری همدان با بیان این‌که خوشبختانه وقوع سیلاب در شهرستان‌های استان همدان هیچ خسارت جانی به همراه نداشته است، افزود: بر اثر آسیب اصطبل‌ها، 150 رأس دام و بر اثر خسارت به استخرهای پرورش ماهی، ماهیان زیادی تلف شدند.
طالبی با اشاره به این‌که میزان خسارت‌های وارده در حال برآورد است، خاطرنشان کرد: با وجود بارندگی و طغیان رودخانه «گاماسیاب» و سرریز شدن سدسرابی، با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از پیش از وقوع حادثه میزان خسارت‌ها به حداقل رسیده است.
وی بیشترین سیلاب جاری شده را در شهرستان‌های ملایر و نهاوند برشمرد و افزود: سپس شهرستان‌های تویسرکان و اسدآباد با کمترین میزان جاری شدن سیل و خسارت‌های ناشی از آن مواجه شده‌اند.
به گفته مدیرکل بحران استانداری، در جریان بارش‌های اخیر یک مورد فوتی در روستای سولان شهرستان همدان گزارش شد به طوری‌که کودکی حین بازی در رودخانه سولان، امامزاده کوه می‌افتد و فوت می‌کند و این حادثه مربوط به وقوع سیل نمی‌شود.
وی از زحمات بی‌شائبه فرمانداران و دستگاه‌های امدادی و خدماتی شهرستان‌های درگیر با وقوع حادثه سیل تشکر کرد و گفت: با توجه به این‌که ستاد حوادث غیرمترقبه استان از قبل هشدارهای لازم را به شهرستان‌های استان در خصوص جاری شدن سیلاب داده بود بنابراین با آمادگی کامل با حادثه برخورد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که به‌ویژه با بارندگی‌های شدید در شهرستان‌های واقع در جنوب استان میزان خسارت‌ها به حداقل برسد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.