قدس آنلاین: شهردار اصفهان با بیان اینکه دانش و خلاقيت دو كليد واژه بسيار مهم در برنامه‌ريزي شهر اصفهان است، گفت: در برنامه‌ريزي‌های اخير در شهر اصفهان سعي بر آن شده تا اين شهر به سمت صنايع دانش‌بنيان هدايت شود.

دانش و خلاقيت كليدواژه های برنامه‌ريزي شهر اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مهدي جمالي‌ن‍ژاد در ديدار با نایب رئيس و روساي دانشكده‌هاي دانشگاه ملبورن استراليا، استان اصفهان را با دارا بودن 107 شهر و یک‌هزار و 833 روستا و سكونتگاه به لحاظ دارا بودن تعداد شهرها نخستين استان كشور دانست و اظهار كرد: همچنين اين استان و به وي‍ژه شهر اصفهان با 22 هزار اثر تاريخي يكي از استان‌هاي متمدن و تاريخي كشور است.
وي با اشاره به جاذبه‌هاي گردشگري طبيعي استان اصفهان نيز افزود: گردشگراني كه به استان اصفهان سفر مي‌كنند در هر زماني از سال مي‌توانند چهار فصل را در مناطق مختلف استان تجربه كنند.
شهردار اصفهان همچنين به عناوين و برندهاي شهر اصفهان طي 10 سال گذشته اشاره كرد و گفت: اصفهان در سال 2006 به عنوان "پايتخت جهان اسلام"، در سال گذشته به عنوان "شهر جهاني صنايع دستي" و اخيرا نيز به شبكه شهرهاي خلاق جهان پيوسته است.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه شهر اصفهان در عرصه ديپلماسي شهري نيز يكي از شهرهاي فعال جهان است، ابراز كرد: بر اين اساس اين شهر در حال حاضر عضو بسياري از سازمان‌هاي معتبر جهاني از جمله ICCN،INT ، CITYNET، METROPOLICE و ... است.
شهردار اصفهان همچنين به خواهرخواندگی اصفهان با 13 شهر بزرگ دنيا اشاره و بيان كرد: بايد توجه داشت كه اصفهان در دوران تاريخي مختلف و به وي‍ژه در جنگ جهاني دوم ميزبان تعداد زيادي از بزرگان كشورهاي مطرح دنيا بوده كه بسياري از آنها در حال حاضر در قبرستان ارامنه اين شهر مدفون هستند.
وي اصفهان را يكي از صنعتي‌ترين شهرهاي ايران عنوان كرد و افزود: اين شهر با دارا بودن 192 رشته صنايع دستي در اين زمينه نيز در كشور ايران و حتي در سطح بين‌المللي پيشتاز است.
جمالي‌ن‍ژاد با تاكيد بر اينكه در برنامه‌ريزي اخير در شهر اصفهان سعي بر آن شده است تا اين شهر به سمت صنايع دانش‌بنيان هدايت شود، ابراز كرد: قرار است اين امر در كوتاه‌مدت و در برنامه 5 ساله شهرداري و در برنامه بلندمدت چشم‌انداز 50 ساله شهر اصفهان تحقق يابد.
وي با بيان اينكه "دانش" و "خلاقيت" دو كليد واژه بسيار مهم در برنامه‌ريزي شهر اصفهان است، گفت: در اين راه از هر ظرفيتي كه شهرداري را در تحقق اهدافش كمك كند استفاده خواهيم كرد.
شهردار اصفهان تصريح كرد: مي‌توان با استفاده از  تجربيات و علم دانشگاهيان و مسئولان شهري ملبورن و همچنين با انتقال تجربيات دانشگاهيان و مسئولان مديريت شهري اصفهان به روند ارتقايي هر دو شهر كمك كرد.
وي همچنين در پایان با اشاره به اينكه شهرداري اصفهان آمادگي خود براي خواهرخواندگي با شهر ملبورن را اعلام مي‌كند، تصريح كرد: از آنجايي كه مسئولان شهر ملبورن تمايل زيادي نسبت به معماري اسلامي ايراني دارند آماده برگزاري همايشي در اين خصوص نيز هستيم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.