خواسته صهیونیست‌ها در اجلاس محقق نشد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی كه به دعوت رسمی رییس جمهوری تركیه و به منظور انجام دیدار دوجانبه و گفت وگو با مقامات تركیه و شركت در سیزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی، به تركیه سفر كرده بود، شنبه شب پس از بازگشت به تهران در جمع خبرنگاران، تصریح كرد: شرایط منطقه و دنیای اسلام اقتضا می كرد كه از فرصت برای وحدت و مقابله با خطراتی كه دنیای اسلام را تهدید می كند، استفاده كنیم.
 
وی با بیان اینكه حضور پر رنگ هیات ایرانی در این اجلاس مهم بود، گفت: لازم بود در این اجلاس به صراحت بگوییم كه خطر اصلی صهیونیسم و تروریسم است و همه كسانی كه با ما در این اجلاس ملاقات داشتند، گفتند كه سخنان ایران سخنان دل ما بود.
 
روحانی همچنین در خصوص دیدار با سران كشورهای اسلامی در حاشیه این اجلاس، اظهار داشت: دیدارهای خوبی با سران كشورهای اسلامی داشتیم و همچنین با دولت دوست و همسایه تركیه درباره موضوعات مختلف رایزنی داشتیم .
 
وی گفت: توافق های خوبی با تركیه برای اقداماتی كه باید در جهان اسلامی داشته باشیم، صورت گرفت.به ویژه درباره همكاری دو كشور تحت سه موضوع مقام زن، مبارزه با خشونت و تروریسم و وحدت كشورهای اسلامی و تقریب مذاهب مذاكرات خوبی داشتیم.
 
رئیس جمهوری تصریح كرد: سفر دو جانبه ای انجام شد كه بعد از موضوع پسابرجام مهم بود و باید با تركیه در زمینه های بانك ، بیمه و مسائل گمركی موضوعات حل و فصل می شود كه ملاقات های خوبی در این زمینه انجام شد .
 
روحانی با اشاره به اینكه اجلاس سوم شورای عالی همكاری های دو كشور با حضور كابینه دو دولت برگزار شد، گفت: توافق های خوبی انجام گرفت كه امیدواریم مایه خیر و بركت باشد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.