قدس آنلاین - اراک- مختاری: مديركل راه و شهرسازي استان مركزي گفت: نيازهاي زيرساختي و برنامه هاي صنعت حمل ونقل اين استان به عنوان موتور محرك توسعه پايدار براي طرح در سفر هيات دولت به اين خطه تدوين شد

نيازهاي زيرساختي حمل و نقل استان مركزي براي سفر هيات دولت تدوين شد

 به گزارش روز شنبه روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان مركزي، مجيدرضا نصرالله نژاد افزود: فصل راه از مهمترين ظرفيت هاي توسعه هر استان است كه در سالي كه به نام اقتصاد مقاومتي اقدام وعملناميده شده در آستانه سفر هيات دولت ، اين نيازها به عنوان اولويت هاي مهم منطقه تدوين شده است. وي گفت: پس از برگزاري نشست هاي متعدد كارشناسي، طرح هاي راهبردي همگام با برنامه ششم توسعه در فصل راه شناسايي و ارائه طرح شده است.

وي، تكميل آزاد راهها و بزرگراه ها در دست ساخت را يكي از اولويت هاي فصل راه استان مركزي دانست كه ه بزرگراه اراك - خمين با برآورد اعتبار پرداخت ديون ۳۰۰ ميليارد ريال از جمله آن است.

رئيس شوراي حمل و نقل استان مركزي افزود: عملياتي شدن اجراي اتوبان اراك - خرم آباد در حوزه استان مركزي نيز از طرحهاي قابل ارائه است كه مطالعات آن توسط وزارت راه وشهرسازي در مراحل نهايي قرار داشته و به عنوان يكي از طرحهاي ملي از كيلومتر چهل محور بروجرد -اراك آغاز شده و پس از گذر از گردنه ظهير آباد به كنارگذر شمالي اراك متصل مي شود. نصرالله نژاد بيان كرد: اصلاح و رفع نقص ۴۰ نقطه پرحادثه راههاي استان به عنوان يكي از اقدامات زودبازده در حوزه راهداري با اعتباري بالغ بر ۲۰۰ ميليارد ريال و نيز ساخت راهدارخانه در تقاطع كنارگذر شمالي با محور اراك - فرمهين با اعتباري بالغ بر ۱۰ ميليارد ريال نيز آماده ارائه است.

مديركل راه و شهرسازي استان مركزي، ساخت روشنايي ورودي شهرهاي ساوه - مامونيه - غرق آباد با ۶۰ هزار ميليارد ريال اعتبار، تعريض محور پل دوآب – خنداب به طول ۱۱ كيلومتر با توجه به اهميت ويژه توسعه شهرهاي جاورسيان و خنداب با اعتباري به ميزان ۶۰ ميليارد ريال، ساخت باند دوم كنارگذر شمالي اراك به دليل تردد بالاي خودروهاي سنگين و تامين ايمني اين محور برون شهري با يك هزارميليارد ريال اعتبار و تكميل تقاطع غيرهمسطح فرمهين با توجه به ترافيك سنگين اين محور با اختصاص ۶۰ ميليارد ريال اعتبار، تكميل تقاطع خمين - محلات با اختصاص اعتباري به ميزان ۷۰ ميليارد ريال را از ديگر اولويتهاي اين اداره كل در حوزه ساخت و توسعه راهها عنوان كرد.

نصرالله نژاد بيان كرد: طرح ساخت راه آهن سريع السير براي اتصال شهرهاي جديد مهاجران و اميركبير به مركز استان كه در مرحله مطالعات قرار دارد و همچنين برقي كردن قطار اراك - قم ( اراك تا ايستگاه محمد آباد ) به طول ۱۲۵ كيلومتر و نيز طرح ساخت خط آهن اراك-قم ( از ايستگاه سمنگان تا قم ) به طول ۱۵۷ كيلومتر براي تصويب و عملياتي شدن در نشست استاني هيات دولت مطرح مي شود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.