قدس آنلاین-اراک۰ مختاری: استاندار استان مركزي بر آمادگي كامل براي ايجاد و تقويت همكاري هاي دوجانبه با كشور آلمان تاكيد كرد

استاندار استان مركزي بر آمادگي براي همكاري دوجانبه اقتصادي با آلمان تاكيد كرد

محمود زماني قمي روز شنبه در نشست كارگروه توسعه صادرات استان مركزي كه با حضور اعضاي اتاق بازرگاني، صنايع و معادن شوابن آلمان در اراك برگزار شد ، افزود: زمينه خدمات براي فعاليت هاي اقتصادي متقاضيان سرمايه گذاري خارجي در دوران پساتحريم در اين استان فراهم شده و مديريت ارشد استان با تمام توان از طرح هاي سرمايه گذاري خارجي حمايت مي كند.

وي گفت: تفاهم جمهوري اسلامي ايران با گروه۱+۵، لغو تحريم ها و فراهم شدن شرايط توسعه اقتصادي در ايران را به دنبال داشته كه بر اين اساس توليد با كيفيت، صادرات و ايجاد و توسعه روابط تجاري با نقاط مختلف جهان به خصوص اروپا در دستور كار قرار دارد.

استاندار استان مركزي افزود:اين استان قطب دوم صنايع مادر تخصصي و قطب چهارم صنعت ايران است و استقرار ظرفيت هاي صنعتي و معدني ارزشمند در آن و بهره مندي از زيرساخت هاي خوب حوزه كشاورزي و گردشگري شرايطي را مهيا كرده كه بهترين زمينه براي همكاري با شركت هاي مختلف در جهان مهيا باشد.

زماني قمي بيان كرد: با توجه به آلاينده بودن بسياري از صنايع، مقوله حفظ محيط زيست و بهره گيري از فناوري هاي نوين و پاك، و انرژي هاي تجديد پذير در دستور كار صنعت اين استان قرار گرفته و از تجربيات نو و سرمايه گذاري خارجي در اين عرصه ها در استان استقبال مي شود.

وي با يان اينكه شركت هاي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي، پتروشيمي، آلومينيوم ايران، ماشين سازي، آذرآب و واگن سازي پارس از مهمترين واحدهاي صنعتي مستقر در اين استان هستند گفت: رويكرد دولت يازدهم درامدزايي صنعتي با نگاه به فناوري نوين و عرصه هاي صنعتي همخوان محيط زيست است و استان مركزي به عنوان قلب تپنده صنعت ايران آمادگي كامل را براي جذب و پذيرش سرمايه هاي خارجي در راستاي عرصه هاي نوين صنعتي و فناوري هاي روز دارد. نماينده عالي دولت تدبير و اميد در استان مركزي گفت: با وجود تحريم ها، صادرات صنايع مستقر در استان معادل ۸۰۰ ميليون دلار بود كه اين مهم نشان از ظرفيت بالاي صنعتي و معدني اين خطه دارد.

زماني قمي، توان بالاي استان مركزي در حوزه خدمات فني و مهندسي، دانش فني تجهيزات سازي پالايشگاهي، ماشين آلات راهسازي و كشاورزي و ساخت كارخانه هاي توليد سيمان تنها گوشه اي از توانمندي هاي استان است. وي افزود:اين استان همچنين با ۳۴ ماده معدني از ظرفيت بالايي به ويژه در فلزات روي، آهن و مس دارد و سه هزار و ۴۸۴ نيروي انساني در ۴۶۶ معدن اين استان فعاليت مي كنند. و

ي اضافه كرد: استان مركزي در بخش كشاورزي نيز ظرفيت هاي چشمگيري دارد، به طوري كه شهرستان محلات به قطب توليد گل و گياه زينتي ايران، و زرنديه و ساوه به كانون نوليد پسته و انار ايران شهرت دارد. مديرعامل اتاق بازرگاني، صنايع و معادن شوابن از ايالت باير آلمان نيز در اين نشست گفت: سهم اين ايالت در توليد ناخالص ملي كشور آلمان در سال گذشته معادل ۶۰ ميليارد يورو بوده است.

پيتر سال فرانك افزود: ايالت باير آلمان يكي از مناطق صنعتي اين كشور است و از ۷۶ اتاق بازرگاني، صنايع و معادن اين كشور، ۱۲ اتاق در اين ايالت باير فعاليت مي كنند. وي اضافه كرد: بيش از نيمي از صنايع ايالت باير را واحدهاي صنعتي كوچك، متوسط و خانواده محور تشكيل مي دهد كه در توليد صنايع مختلف از قبيل قطعه سازي خودرو و توليد انواع لوازم خانگي با برند بوش فعاليت مي كنند. مديرعامل اتاق بازرگاني، صنايع و معادن شوابن اظهار كرد: شركت هاي بزرگ از قبيل توليد كنندگان ماشين آلات سنگين تريلر و اتوبوس بنز نيز در ايالت باير آلمان فعاليت دارند.

وي، مهمترين اهداف خود را از سفر به شهرستان اراك را ارزيابي شرايط همكاري دوجانبه براي ايجاد و استقرار واحدهاي توليد انرژي از پسماند، موضوعات زيست‌ محيطي، انرژي‌هاي نو و تجديدپذير و همكاري دوجانبه در حوزه آب و كشاورزي عنوان كرد و گفت: كشور ايران از ديرباز با آلمان همكاري اقتصادي داشته و تقويت پيوست هاي مشاركت دو جانبه بين اتاق هاي بازرگاني، صنايع و معادن شوابن ايالت باير با اراك اهميت زيادي دارد. ديدار با فعالان اقتصادي استان مركزي، بازديد از دو شركت ماشين سازي و آذرآب اراك، بازديد از طرح هاي مديريت شهري و شركت املاح معدني سولفات سديم از ديگر برنامه هاي سفر دو روزه اعضاء اتاق بازرگاني، صنايع و معادن شوابن آلمان در اراك است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.