وزیر جهاد کشاورزی در مورد گران شدن برنج ایرانی در بازار گفت: وزارت جهاد مسئولیتی در بازار داخل و برخورد با گران فروشی ندارد، بلکه وظیفه تنظیم میزان صادرات، تولید و واردات را بر عهده دارد.

چه کسی مسئول گرانی برنج  است؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، از سال گذشته با اجرای قانون انتزاع که وظیفه تنظیم بازار کالاهای اساسی و تامین آن از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد، متاسفانه چه در تنظیم بازار شب عید و تامین میوه و چه در زمینه تامین کالای اساسی هر بار با مشکلی مواجه شدیم، مسئولان وزارت صنعت به جای پاسخگویی به رسانه‌ها توپ را به زمین وزارت جهاد کشاورزی انداخته و عنوان کردند که تنظیم بازار این گونه کالاها بر عهده وزارت جهاد است.

امروز هم وزیر جهاد کشاورزی پس از آنکه قیمت برنج داخلی در بازار عمده فروشان تهران به کیلویی 11 هزار و خورده‌ای رسید به صراحت اعلام کرد که اگر در بازار گران فروشی انجام می‌شود، مسئولیتش با وزارت جهاد کشاورزی نیست.

وی تصریح کرد: وظیفه ما تنظیم و تامین تولید داخل، صادرات و واردات این محصول است که 2.5 میلیون تن تولید داخل داشته‌ایم و 800 هزار تن هم اجازه واردات برنج خارجی را داده‌ایم.

حجتی همچنین در مورد تاثیر بارندگی‌های اخیر در بازار گوشت قرمز گفت: اتفاقاً بارندگی‌ها موجب سر سبز شدن مراتع می‌شود و باید موضوع را استان به استان بررسی کنیم و در مورد خسارت‌های احتمالی به دام‌ها باید موضوع را استان به استان بررسی کنیم.

وی در مورد توافقات اخیر با ترکیه گفت: تفاهم نامه‌ای برای قرنطینه گیاهی با ترک‌ها امضا کرده‌ایم.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد تا یارانه صادراتی برای کمک به صادرات محصولات کشاورزی که رقمی حدود هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده در دولت تخصیص یابد تا دیگر دسترنج کشاورزان روی دست‌آنها نمانده و به بازارهای جهانی عرضه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.