فرماندار بيله سوار مغان از فعال سازي سامانه بازرسي ايكس ري چمداني در گمرك بين المللي اين شهرستان مرزي خبر داد.

سامانه ايكس ري چمداني  فعال مي شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، آرام حليم روز يكشنبه در جلسه شوراي مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: نصب دستگاه ايكس ري چمداني در گمرك بيله سوار به زودي محقق مي شود و مجوز براي راه اندازي ايكس ري كاميوني در اين گمرك هم صادر شده است.
با راه اندازي اين سامانه بسته ها يكي يس از ديگري داخل دستگاه ايكس ري يعني با كمك اشعه ايكس اسكن شده و در صورت وجود مواد خارجي بسته از خط خارج مي شود.
وي افزود: با استفاده از اين دستگاه روند بازرسي كالاهاي چمداني و كاميون ها در گمرك بيله سوار تسهيل مي شود.
او شناسايي ظرفيت ‌هاي شهرستان در بخش شهري و روستايي براي تحقق منويات مقام معظم رهبري را ضروري دانست و بر لزوم تشديد كنترل هاي مرزي در زمينه قاچاق داروهاي غيرمجاز ، مواد سوختي و همچنين نظارت بر كار داروخانه‌ ها، فروشگاه‌ هاي لوازم آرايشي ، عطاري‌ ها و باشگاه هاي بدنسازي تاكيد كرد.
وي خواستار نظارت شبكه بهداشت و درمان بر داروخانه هاي شهرستان شد و گفت: داروخانه ها بايد در ارائه داروها به مسافران آذري ملاك ارائه دارو را نسخه پزشك بدانند و از ارائه داروهاي اضافي و بدون نسخه و تاريخ مصرف گذشته خودداري كنند.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي فرمانداري بيله سوار ، او همچنين با اشاره به ظرفيت اين شهرستان در زمينه كشاورزي گفت: براي جلوگيري از خام ‌فروشي محصولات بايد صنايع تبديلي در بخش كشاورزي منطقه ايجاد شود.
وي اظهار كرد: خام ‌فروشي محصولات سودي ندارد و در برخي مواقع به كشاورزان ضرر مي‌ زند.
حليم واردات محصولات خارجي را زنگ خطري براي توسعه توليدات داخلي برشمرد و اظهار كرد: تا زماني كه كالاهاي خارجي وارد كشور مي‌شود اقتصاد مقاومتي تنها در شعار باقي خواهد ماند.
فرماندار بيله سوار اقتصاد مقاومتي را تنها راه برون ‌رفت از بن‌بست ‌هاي اقتصادي و ركودهاي سنگين خواند و بيان كرد: دولت تدبير و اميد مصمم است براي خروج از مشكلات اقتصادي و رونق توليدات داخلي با سرمايه‌ گذاري در ايجاد شهرك ‌هاي صنعتي و جلوگيري از مصرف بي‌ رويه آب و توسعه مكانيزاسيون نوين كشاورزي زمينه‌ هاي تحقق اقتصاد مقاومتي را فراهم كند.
فرماندار بيله سوار همچنين گفت: نيروي انتظامي در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و سال گذشته 21 كيلوگرم انواع مواد مخدر در اين شهرستان كشف شد كه در طول سال هاي گذشته بي سابقه بوده است.
وي همچنين از كشف دو ميليون نخ سيگار قاچاق و 22 هزار و 281 ليتر سوخت قاچاق و 13 هزار و 27 عينك آفتابي و معمولي و 850 بطري مشروبات الكلي و 443 آمپول پني سلين و كشف 618 قلم انواع داروهاي دامپزشكي به ارزش 120 ميليون ريال و 17 تن مغز فندوق در شهرستان بيله سوار در سال گذشته خبر داد.
وي اظهار كرد: از 20 اسفند سال گذشته تا 28 فروردين امسال گشت مشترك و بازرسي متشكل از ادارات صنعت ، معدن و تجارت و استاندارد و مركز بهداشت و درمان يك هزار و 810 بازرسي از اصناف و فروشگاهها و بازارچه انجام و 95 پرونده اعم از گرانفروشي ، فروش اجباري ، عرضه كالاي غير بهداشتي و تاريخ مصرف گذشته و غير استاندارد تشكيل و به تعزيرات حكومتي ارسال شد.
بيله سوار مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.