معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی مرکز آموزشی و حمایتی کودکان کار و خیابانی یاسوج در سال جاری خبر داد.

راه‌اندازی مرکز آموزشی و حمایتی کودکان کار و خیابانی در یاسوج

به گزارش قدس آنلاین،هوشنگ سیاوش‌پور امروز در گفت‌وگو با فارس در یاسوج، با اشاره به سیاست‌های سازمان بهزیستی مبنی بر ساماندهی کودکان و کار و خیابان اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل سازمانی بهزیستی به تنهایی مسئول ساماندهی کودکان کار و خیابانی نبوده بلکه این امر مستلزم همکاری هرچه بیشتر سایر نهادها است.
وی با اینکه آسیب‌های متعددی کودکان کار و خیابان را تهدید می‌کند، تصریح کرد: قطعا ساماندهی کودکان کار و خیابانی می‌تواند از میزان آسیب‌ها در جامعه بکاهد و آن‌ها را به حداقل برساند لذا ساماندهی این قشر امری مهم و ضروری است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه نهادهای مربوط جهت ساماندهی کودکان کار و خیابانی را شهرداری، دادگستری، هلال‌احمر، بهزیستی، کمیته امداد، صدا و سیما و غیره عنوان کرد و گفت: بهزیستی موظف است نسبت به شناسایی، جذب، پذیرش و انجام امور مددکاری و روانشناسی کودکان کار و خیابانی اقدام کند و دیگر دستگاه‌ها نیز بر اساس وظیفه قانونی خود به میدان آیند و این افراد را ساماندهی کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از در دست اقدام بودن مرکز آموزشی و حمایتی کودکان کار و خیابانی در یاسوج و راه اندازی این مرکز در سال جاری خبر داد و گفت: به منظور خدمات‌رسانی مطلوب‌تر این مرکز به تشکل‌های مردم نهاد واگذار می‌شود.
سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه این مراکز باید مجهز به تمام امکانات باشند، تصریح کرد: خدمات مددکاری، روانشناسی و آموزشی از جمله خطرات بیماری‌های واگیردار، اعتیاد، قاچاق مواد مخدر، مسائل اجتماعی به جامعه هدف آموزش داده می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در صورت همکاری سایر نهادهای مربوطه پیش‌بینی می‌شود مرکز آموزشی و حمایتی کودکان کار و خیابانی یاسوج در سال جاری افتتاح شود.
این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتبارات خوبی برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی در نظر گرفته می‌شود ولی متاسفانه به دلیل نبود مرکز آموزشی و حمایتی کودکان کار و خیابان این اعتبارات در حوزه‌های دیگر هزینه می‌شد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه تعداد کودکان کار و خیابانی فصلی بوده، بیان داشت: به صورت میانگین 60 الی 70 کودک کار و خیابانی در ایام مختلف در سطح خیابان ها حضور دارند که مستلزم حمایت و ساماندهی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.