قدس آنلاین- لرستان: با توجه به حجم کار در دستگاه قضایی ضرورت دارد روند بازدید از سطح دادگستریها و دادسراهای شهرستانها و بخشهای استان تداوم داشته باشد.

 رییس کل دادگستری لرستان بر ادامه بازدید دادگستری ها و دادسراهای شهرستان ها تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، در این خصوص رییس کل دادگستری استان لرستان گفت: دادگستری لرستان علاوه بر برنامه دیدارهای مردمی در روزهای دوشنبه هرهفته، برنامه بازدید مستمر از دادگستریها و دادسراهای شهرستانها و بخشهای استان را با همکاری معاونت فرهنگی دادگستری لرستان، در دستور کار هفتگی خود قرار داده است .

جعفر بدری اظهار داشت: روزهای سه شنبه به این منظور اختصاص دارد در این روند به طور متوسط تمامی دادگستری شهرستانها وبخشهای استان بصورت هفتگی و ماهیانه توسط حوزه ریاست و معاونین دادگستری مورد ارزیابی عملکرد ، دیدارهای مردمی و نهایتا" نظام پیشنهادات قرار می گیرند .

وی تصریح کرد: این مهم علاوه بر نظارت دقیق ستادی دادگستری کل استان موجب تسهیل روند دادرسی و رفع مشکلات و موانع کاری می شود.

رییس شورای قضایی در خصوص عوامل ارتکاب جرایم تاکید کرد: فقر ریشه تمامی جرایم و مفاسد فردی و اجتماعی است، فقر انواع مختلفی دارد که فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، فقر سیاسی، فقر اخلاقی، فقر دینی، فقر آگاهی و دانش و.. از انواع آن بشمار می رود، در روایات معصومین علیهما سلام بارها بیان شده است که فقر همسایه دیوار به دیوار کفراست.

بدری با اشاره به  پژوهشهای جرم شناسیتاکید کرد: بایستی خود را در محیط فقر و شرایط بسیار بد اقتصادی و.. خانواده تصور کنیم آنگاه درخصوص عوامل ارتکاب جرایم به بحث کارشناسی و سخنرانی بپردازیم، در عمل می توان نسبت گفتار را با سطح رفتار افراد سنجید.

وی خاطر نشان نمود: در حالی که کشور بزرگمان سرشار از منابع خدادادی فراوان، منابع انسانی باهوش، متخصص و متدین است جای تعجب است که چرا از این فرصتها به نحو مطلوب استفاده نمی شود، قطعا" نسلهای آینده در خصوص عملکرد امروز ما نظر خواهند داد و تنها با مدیریت مبتنی بر خدمتگذاری بی منت، خداپسندانه و شبانه روزی می توان ایران بزرگ را در جایگاه واقعی اش به تجلی رساند زیرا بهترین جوانان جهان را ایران دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.