شب گذشته ابوالقاسم طالبی در اکران خصوصی فیلم «یتیم خانه ایران» در محل مجتمع فرهنگی سرچشمه، گفت: «یتیم خانه ایران» حاصل تلاش پنج ساله تیم تولید این فیلم است و امیدوارم زحمات دوستان هدر نرود.

 ۵ سال تلاش برای روایت تصویری مرگ ۴ میلیون ایرانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مراسم جشن بزرگ خبرگزاری تسنیم در روز ولادت امام جواد (ع) با حضورحمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجید قلی‌زاده مدیرعامل این خبرگزاری، عباس درویش توانگر، مدیران و معاونین و کلیه کارکنان این خبرگزاری در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

از جمله بخشهای مهم این مراسم تقدیر از ابوالقاسم طالبی کارگردان و محمدرضا تخت‌کشیان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» و نمایش این فیلم بود.

مقدم فر: جمهوری اسلامی در شرایط کنونی باید قدر «یتیم خانه ایران» را بداند

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات تهیه کننده و کارگردان «یتیم خانه ایران» برای تولید این اثر سینمایی، گفت: کارهای فاخر در کشور بسیار ساخته می‌شوند اما ساخت این فیلم در وضعیت کنونی کشور و نشان از یک دنیا بصیرت و فهم است. قبل از اینکه به مسائل فنی فیلم بپردازیم، این نکته را باید در نظر داشت که می توان فیلمی را ساخت که به درد انقلاب اسلامی بخورد. جمهوری اسلامی در شرایط کنونی باید قدر این فیلم را بداند و همه باید شاکر باشیم که چنین هنرمندانی در انقلاب اسلامی ما حضور دارند.

«یتیمخانه ایران» حاصل 5 سال تلاش، برای روایت قحطی ایران

ابوالقاسم طالبی کارگردان «یتیمخانه ایران» هم پیش از نمایش این فیلم گفت: در تاریخ هر ملتی اگر اتفاقی بیافتد که بیش از 20 هزار نفر جانشان را از دست دهند، حتما تندیس یا یادبودی از آن واقعه تهیه می‌کنند و نسل به نسل آگاهی می دهند. اما در کشور ما و در کمتر از صدسال پیش نیمی از مردم کشور ایران و بنا به قولهای مختلف جمعیت بیش از 4 میلیون نفری به شکل فجیع می میرند و کشته می‌شوند ولی متاسفانه هنوز خیلی‌ها از این موضوع بی خبرند.

وی ادامه داد: تلاش داشتیم که مساله قحطی ایران در آن سالها را که در تاریخ درج شده بود به فیلم تبدیل کنیم. زحماتی بسیاری برای تولید این اثر انجام شد؛ از آقای مقدم فر برای حمایت در ساخت این فیلم تشکر می کنم که ایشان سردار تولید این فیلم می دانم. تشکر می‌کنم از آقای تخت کشیان که از تجارب ایشان برای تهیه این فیلم خیلی کمک گرفتم و عواملی که به خوبی از عهده نقش خود بر آمدند. مراحل تولید و فیلم‌برداری این اثر، هفت ماه طول کشید ولی این فیلم حاصل پنج سال از عمر من است و امیدوارم حاصل تلاش من، همکاران و سالهایی که گذشت از بین نرود.

 

فیلم «یتیم خانه ایران» داستان وقایع قحطی گسترده ایران و اشغال کشور توسط نیروهای انگلیسی در سال 1297 را روایت می‌کند.

مجید قلی‌زاده مدیر عامل خبرگزاری تسنیم در ابتدای این مراسم که در شب میلاد امام جواد (ع) برگزار می‌شد، گفت: شیعیان در تمام دنیا ارادت خاصی به وجود مبارک اهل بیت عصمت و طهارت و ائمه معصومین(ع) دارند و ما شیعیان ایرانی بخاطر اینکه در کنار سفره پرنعمت و برکت ولی امرمان امام رضا(ع) هستیم ارادت خاصی به این امام بزرگ داریم و این نیز امری طبیعی است.  امروز که روز پربرکت مولود امام جواد الائمه(ع) است، امام رضا(ع) فرمودند که "مولودی بابرکت‌تر از فرزندش جواد (ع) زاده نشده است". بنابراین بیایید به عشق امام رضا (ع)خوشحال باشیم.

قلی‌زاده با بیان اینکه امروز روز ولات علی اصغر (ع) دُردانه امام حسین(ع) هم است و در استانه ولادت امام علی(ع) هم قرار داریم، تصریح کرد: کلیه این اعیاد بهانه‌ای شد تا با دعوت از شما، تجدید خاطره‌ای داشته باشیم و اینجا محفل بزرگ خانواده تسنیم است.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات خبرنگاران این مجموعه خبری اضافه کرد: من معتقدم که «تسنیم» یک خانواده بزرگی است. خانواده ای به بزرگی سرزمین پهناور ایران و به گرمی و صمیمیت قلبهای مهربان شما و اگر خداوند تعالی و تبارک در این چهار ساله توفیقاتی داده که همینطور نیز بوده است دلایلی داشته که در مرحله اول به دلیل توفیقاتی است که خداوند به ما الطفات کرده و ما ممنون هستیم.

وی ادامه داد: در مرحله دوم فعالیت‌ها و اقدامات جهادی همسران و فرزندان شما است که همکاران ما در خبرگزاری «تسنیم» هستند و ما همین جا از همه تشکر و قدردانی می کنیم. اما از همه آنها مهمتر صبر و تحمل شما خانواده بزرگ «تسنیم» بوده است.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه کار رسانه کار بسیار سختی است، یادآور شد: خانواده‌های رسانه یقینا این واقعیت را حس کرده‌اند و من معتقدم که خبرنگاری شغلی است که شب و روز ندارد؛ نه تعطیلات دارد و نه غیرتعطیل و هم چنین نه عروسی و نه عزاداری ولی واقعیت هم همین است و نمونه آن هم در ایام تعطبلات نورز بود که اگر پشتیبانی‌ها و صبر شما نبود، این موفقیت‌ها بدست نمی‌آمد.

وی افزود: همه این‌ها بهانه ای بود تا من از شما تشکر کنم و می خواهم که این دوستی‌ها، مودت‌ها و توفیقات در بین ما بیشتر شود و خداوند سال جدید را سال خیر و پربرکتی برای همه قرار دهد و به شما توفیق دهد که بتوانیم بیش از پیش در انجام فعالیتهایتان موفق باشید و مسیری که برای ما در راه خدمت به نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده مستدام قرار دهد.

در بخشی از این مراسم علی اکبر قلیچ به شعرخوانی و مدیحه سرایی در وصف امام رضا (ع) و امام جواد (ع) پرداخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.