۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 370707

رئيس اداره تبليغات اسلامي صحنه گفت: امسال آئين معنوي اعتكاف با برنامه هاي گوناگون ديني در دو مسجد شهري اين شهرستان برگزار مي شود.

آئين اعتكاف در صحنه برگزار مي شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سيف الله سبزي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اعتكاف ظرفيتي است كه امروز با توجه به هجمه هاي دشمنان اسلام مي تواند در زمينه اشاعه فرهنگ ديني و جذب جوانان به مساجد و معنويات مفيد واقع شود.
وي با اشاره به تركيب جمعيتي شهرستان صحنه، افزود: در مراسم اعتكاف امسال هم آقايان و هم خانم‌ها حضور خواهند داشت كه براي آقايان مسجد امام حسين عليه السلام و براي خانم‌ها مسجد جامع در نظر گرفته شده است و برنامه‌هاي متنوعي از سوي ستاد اعتكاف اين شهرستان براي هر يك اتخاذ شده است.
وي افزود: جوانان با حضور در مراسم اعتكاف كه روزهاي 15،14،13 ماه رجب برابر دوم تا چهارم ارديبهشت برگزار مي شود، بندگي، اخلاص و عبوديت را در بهترين ماه خداوند متعال تجربه مي كنند.
اين مسئول همچنين به برنامه هاي روزهاي اعتكاف نيز اشاره و خاطرنشان كرد: در ادامه مراسم در روزهاي دوم و سوم به سخنراني، محفل انس با قرآن، تفسير قرآن، ختم صلوات و اعمال ام داوود اجرا خواهد شد .
حجت الاسلام سبزي از روحانيان و مبلغان جوان خواست ضمن حضور در اعتكاف، با نسل جوان رابطه دوستي برقرار كنند تا پيوند نسل جوان و روحانيت بيشتر شود.
رئيس اداره تبليغات اسلامي صحنه، در ادامه در آستانه فرا رسيدن ولادت با سعادت امام علي (ع) اظهار داشت: اميرالمومنين (ع) شخصيتي است كه بعد از اشرف مخلوقات عالم حضرت محمد (ص) كسي داراي چنين فضل و مقامي نيست و البته بر فضائل امام علي (ع) غير از خدا و رسول خدا و خاصان درگاه الهي خبر ندارند.
حجت‌الاسلام سبزي تصريح كرد: حضرت علي (ع) از آغازين لحظات عمر با بركت خود در دامان پرمهر نبي مكرم اسلام پرورش يافته و از لحظه بعثت به‌عنوان اولين مرد مسلمان در كنار ايشان به جهاد في سبيل الله پرداخت كه برگ برگ تاريخ اسلام مملو از اوصاف شجاعت و رشادت اين امام همام است.
وي همچنين از برگزاري محافل جشن 13 رجب در چهار مسجد شهري و 20 مسجد روستايي در 2 شهر صحنه و ميانراهان و 20 مسجد در روستاهاي بخش‌هاي مركزي و دينور اين شهرستان خبر داد.
شهرستان صحنه با جمعيتي افزون بر 77 هزار نفر جمعيت در 55 كيلومتري شرق استان كرمانشاه قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.