۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
کد خبر: 370727

كنگره ملی شعر روستا روز سه شنبه با حضور مسئولان، جمعی از شعرای برگزیده از سراسر كشور و علاقمندان در محل تفریحی- گردشگری سرچشمه نهر مسیح هرات مركز شهرستان خاتم برگزار شد.

كنگره ملی شعر روستا در خاتم برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در حاشیه این كنگره به خبرنگار ایرنا گفت: این سومین كنگره ملی است كه در استان یزد برگزار می شود وسعی شده تا در محیط روستایی با آداب و سنت ها برگزار شود.
علی غیاثی ندوشن هدف از انتخاب محل كنگره در خاتم را عنوان آن به نام روستا دانست و افزود: در واقع روستا نمادی از هویت ماست و منبع بسیاری از ارزش ها و آداب رسوم اجتماعی گذشته است كه هنوز این ارزش ها حفظ شده و بیشتر به عنوان یك سمبل و نماد مطرح می باشند.
وی اظهار كرد: هدف از برگزاری این كنگره به علت ترویج ارزش های اجتماعی است كه در گذشتگان وجود داشته و امروزه بر اثر توسعه شهرنشینی از دست رفته كه مردم از بسیاری از این سنت ها فاصله گرفته اند.
این مسئول یادآور شد: كنگره شهر روستا تلنگری است به زندگی شهری كه بازگشتی داشته باشند به زندگی گذشته و روستایی كه هنوز هویت خودشان را حفظ كرده اند.
فرماندار خاتم نیز هدف از برگزاری این كنگره را دمیده شدن روح تازه در فرهنگ و هنر شهرستان و بخصوص در زمینه شعر اعلام كرد.
محمد زاده رحمانی افزود: سعی شد تا مكان برگزاری كنگره به دور از هیاهوی شهری و همانطور كه از نام آن نیز پیداست در یك محیط روستایی برگزار شود.
وی اظهار كرد: امید داریم تا برگزاری آن در خاتم اثر مثبتی در زمینه شعر و ادب در استان و شهرستان داشته باشد.
فرماندار خاتم شكوفا شدن استعدادهای كلی و خدادای كه در مردم وجود دارد و خودباوری را از دیگر ویژگی برگزاری اینگونه كنگره ها در شهرستان ها نام برد.
در حاشیه این مراسم از سه كتاب با عناوین شعر روستا، رمان دغدغه و كتاب شعر نای نی از لای شاخ نارون رونمایی شد.
٤٥٠ اثر به دبیر خانه این كنگره ارسال شد كه در مجموع ١٧٦شاعر كشوری آثار خود را ارسال نمودند كه از 20نفر برگزیده اصلی و 4شایسته تقدیرامروز سپاسگزاری شد.
خاتم با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 كیلومتری یزد واقع شده است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.