۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 370776

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ علیمردان طالبی، مدیرکل بحران استانداری همدان از خسارت میلیاردی وارده در پی بارش‌های مداوم و به دنبال آن وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: پیش از آغاز و فعالیت سامانه بارشی در استان، اطلاعیه و هشدار آن را به فرمانداری، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی استان اعلام کردیم و جلسات مربوط به آن نیز تشکیل شد.

آخرین خبرها از خسارت‌ سیل در همدان

وی افزود: حجم و میزان بارش‌های بی‌سابقه در چند دهه اخیر موجب ایجاد خسارت‌های میلیاردی به برخی شهرستان‌های استان شد.
طالبی تصریح کرد: در پی وقوع سیل و آبگرفتگی خسارت‌های وارده در بخش راه و معابر، تاسیسات راه و پل‌ها برابر با چهار میلیارد و 137 میلیون تومان بوده است.
وی در ادامه اعلام کرد: خسارت‌های وارده بر ساختمان‌های دولتی شهرستان‌های استان 6 میلیارد و 400 میلیارد تومان گزارش شده هم‌چنین در بخش برق استان 800 میلیون تومان خسارت وارد شده است.
وی با بیان این‌که بر شبکه‌های آب و فاضلاب استان خسارتی معادل هشت میلیارد و 150 میلیون تومان وارد آمده، تصریح کرد: وقوع سیل در استان در بخش کشاورزی، زراعت، باغ، دام، شیلات و بخش تاسیسات کشاورزی خساراتی معادل 43 میلیارد و 344 میلیون تومان برجای گذاشته است.
طالبی در ادامه عنوان کرد: بخش تجهیزات شهری و روستایی استان نظیر فضای سبز و ... دو میلیارد و 350 میلیون تومان خسارت دیده است.
مدیرکل بحران استانداری در بخش دیگری به خسارت‌های وارد شده بر مسکن شهری و روستایی استان اشاره کرد و افزود: تعداد واحدهای مسکونی آسیب‌دیده شهری و روستایی که بیش از 50 درصد خسارت دیده‌اند، 114 واحد است که مبلغ خسارت آن باید توسط دولت تعیین شود.
وی ادامه داد: تعداد واحدهای مسکونی شهری و روستایی خسارت‌دیده بر اثر سیل و آبگرفتگی در سطح استان که نیاز به تعمیر دارند، 1033 مورد است.
طالبی گفت: تعداد فوت‌شدگان بر اثر سیل و آبگرفتگی دو نفر بوده است که یکی از آن مربوط به ریزش آوار در ملایر بوده و دیگری مربوط به کودکی است که در روستای سولان به کام آب فرورفته است.
وی بیشترین خسارت‌های ناشی از بارش‌ها و سیل را مربوط به شهرستان‌های ملایر و نهاوند دانست و افزود: میزان خسارت به بخش آب و فاضلاب نهاوند سه میلیارد تومان است.
طالبی در ادامه گفت: در همدان نیز 60 واحد مسکونی بر اثر سیل خسارت دیده و نیاز به تعمیر دارند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.