قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام گفت: هزینه قرارداد طرح پتروشیمی شهرستان مهران یك میلیارد و ۶۵۰ میلیون یورو است که ۸۵ درصد آن توسط فاینانس تأمین می شود.

تأمین ۸۵ درصد اعتبار پتروشیمی مهران بصورت فاینانس

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در حاشیه آیین امضا قرارداد ساخت واحد پتروشیمی شهرستان مهران استان ایلام بین شركت مجری پتروسامان فراگستر و شركت چینی تامین كننده سرمایه (فاینانسر) سی ان تی آی سی (CNTIC)  با بیان اینکه قرارداد ساخت نخستین واحدپتروشیمی شهرستان مهران بین طرف ایرانی و سرمایه گذار چینی منعقد شده است، اظهارداشت: با ساخت و راه اندازی این واحد بزرگ صنعتی، برای یكهزار و 500 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز به حمل و نقل مواد اولیه و تولیدی این طرح پتروشیمی، تعداد زیادی اشتغال غیرمستقیم نیز ایجاد می كند، افزود: محصولاتی كه در قالب این طرح تولید می شوند علاوه بر تامین نیاز داخلی در بازارهای خارجی نیز مشتریانی دارند و با توجه به فاصله 10 کیلومتری مهران با مرز عراق، همین امر ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات این طرح پتروشیمی فراهم كرده است.

استاندار ایلام از تأمین 85 درصدی اعتبار اجرای این طرح توسط شرکت های خارجی خبرداد و خاطرنشان ساخت: هزینه قرارداد طرح پتروشیمی شهرستان مهران یك میلیارد و 650 میلیون یورو برآورد شده که 85 درصد از این مبلغ به صورت فاینانس از سوی طرف چینی و 15 درصد باقی مانده توسط شركت مجری ایرانی تأمین و تضمین های لازم نیز از طرف دولت و بانك های عامل یا بانك مركزی داده خواهد شد.

محمدرضا مروارید از دستور وزیر نفت برای راه انداری شهرك پتروشیمی در استان ایلام خبرداد و تصریح کرد: امیدواریم به زودی یك شهرك صنعتی با محوریت طرح های پتروشیمی در این منطقه راه اندازی شود تا علاوه بر ایجاد چند صنعت مادر و صنایع پایین دستی نفت و گاز، زمینه صادرات به عراق و سایر كشورها نیز فراهم شود.

وی با بیان این مطلب که استان ایلام جزء سه استان برتر كشور از لحاظ منابع نفت و گاز است و با توجه به وجود مواد اولیه كافی، امیدواریم اجرای قرارداد ساخت پتروشیمی مهران، ایجاد صنایع پایین دستی در استان ایلام را تسهیل كند، بیان داشت: عملیات ساخت پتروشیمی مهران تا دو ماه آینده آغاز می شود و پیش بینی می شود احداث این طرح 40 ماه زمان ببرد.

استاندار ایلام به تولید محصولات متنوع در این پتروشیمی اشاره کرد و افزود: در این طرح زنجیره مختلفی از محصولات شامل پلی اول، متانول، فنول، آكریلیك اسید، ال پی جی و بنزین را تولید خواهد كرد كه هر كدام از آن ها مورد استفاده بازارهای داخلی و خارجی است.

محمدرضا مروارید همچنین از ارائه 10 میلیارد دلار طرح برای سرمایه گذاری خارجی در استان ایلام خبرداد و اظهارداشت: مذاكرات با شركت های مختلف خارجی برای جذب سرمایه انجام شده و این روند پس از برداشته شدن تحریم ها تسریع گردیده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم پس از برقراری كامل روابط و كارگزاری های بانكی با جهان، قراردادهای مختلفی در جذب سرمایه گذاری های خارجی به امضا برسد، یادآور شد: در همین راستا به تازگی تفاهم نامه ایجاد نیروگاه 480 مگاواتی برق با یك گروه سرمایه گذار تركیه ای امضا شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.