شبكه خبري سي ان بي سي آمريكا گزارش داد، بانك بين المللي باركليز انگليس پيش بيني مي كند تقاضاي نفت در سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ افزايش يابد و قيمت هاي نفت در اواخر اين سال به ۵۰ دلار در هر بشكه برسد.

 قيمت نفت در پايان سال ۲۰۱۶ به ۵۰ دلار مي رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، تارنماي شبكه خبري سي ان بي سي نوشت: تحليلگران پيش بيني مي كنند در شرايطي كه نشست سازمان كشورهاي توليدكننده نفت (اوپك) و غيراوپك در يكشنبه گذشته (29 فروردين) در دوحه بدون نتيجه پايان يافت ، قيمت هاي نفت كاهش يابد، اما نكته جالب توجه اين است كه با وجود تهديد توليدكنندگان به توليد بيشتر، معاملات در بازارها با قوت در جريان است و از حجم آن كاسته نشده است.
«مايكل كوهن» رئيس بخش تحقيقات انرژي بانك بين المللي باركليز انگليس، عامل كاهش نيافتن حجم معاملات را افزايش تقاضا در سه ماهه چهارم سال جاري ميلادي دانست و گفت: اعتصاب در كويت كه توليد نفت اين كشور را به كمتر از نصف كاهش داد، قيمت نفت را ديروز بالا برد.
قيمت نفت خام آمريكا ديروز (سه شنبه) در پايان معاملات بازار نيويورك بيش از سه درصد نسبت به روز پيش از آن افزايش يافت و به 41 دلار و هشت سنت رسيد. قيمت نفت برنت درياي شمال نيز در بازار لندن با تقريبا سه درصد افزايش نسبت به روز دوشنبه گذشته، 44 دلار و چهار سنت اعلام شد.
كوهن ديروز به سي ان بي سي گفت: انتظار مي رود اختلال ناگهاني ايجاد شده در توليد نفت كويت بر بازار تاثير بگذارد و آن را متعادل تر كند، اما اين اعتصاب عمر كوتاهي دارد.
بنا به پيش بيني آژانس بين المللي انرژي ميزان افزايش تقاضاي جهاني نفت در سال 2016 معادل 1.2 ميليون بشكه در روز خواهد بود در حالي كه در سال گذشته ميلادي معادل 1.8 ميليون بشكه در روز افزايش يافته بود.
همچنين، آژانس بين المللي انرژي اعلام كرده عرضه جهاني نفت در ماه مارس 300 هزار بشكه در روز كاهش يافته و به 96.1 ميليون بشكه در روز رسيده است.
كوهن گفت: بانك باركليز نگران كمتر شدن تقاضا در سه ماهه دوم 2016 است، عاملي كه قيمت نفت را بين 35 تا 45 دلار در هر بشكه نگه مي دارد.
كوهن اضافه كرد: به هر حال اين نوسان ها موجب ورشكستگي شركت هاي نفتي و گازي مي شود و تا آخر سال شاهد افزايش ورشكستگي ها خواهيم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.