به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ علی اصغر زبردست، رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اعلام مطلب فوق در حاشیه نشست تجاری و اقتصادی همدان با سووردلفسک روسیه و در جمع خبرنگاران ، گفت: امیدواریم تعرفه‌های گمرکی روسیه برای تجارت با ایران کاهش یابد.

سالانه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در همدان تولید می شود

وی خاطرنشان کرد: قدم مثبتی که سال گذشته در زمینه ارتباط با روسیه برداشته شده که این سفر هیئت تجاری روسیه به استان همدان هم در همان راستا بوده است، به نتایج و دستاوردهای مطلوبی منجر شود.
وی با اشاره به اینکه از دو روز گذشته هیئت بلندپایه روسی وارد استان همدان شده و از ظرفیتهای همدان نیز بازدیدی داشته‌اند، افزود: مذاکرات تجاری و اقتصادی مناسبی بین فعالان اقتصادی دو طرف شکل گرفته است که امیدواریم نتایج مطلوبی نیز در پی داشته باشد.
زبردست  با بیان اینکه منطقه اورال روسیه و استان سووردلفسک یکی از استانهای مهم صنعتی این کشور محسوب می‌شود، گفت: این منطقه ظرفیت بالایی در زمینه صنعت دارد که می‌توان در این زمینه ارتباطاتی را بین همدان و این منطقه شکل داد.
وی با اشاره به پتانسیل بالای بخش کشاورزی استان همدان تصریح کرد: سالانه پنج میلیون و 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در همدان تولید می‌شود که نزدیک به سه میلیون تن از این میزان مازاد نیاز همدان بوده و باید فرآوری یا صادر شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان بیان کرد: با توجه به تحریم ترکیه توسط روسیه و عدم واردات محصولات کشاورزی از این کشور، همدان می‌تواند بخشی از نیاز این کشور به محصولات غذایی و کشاورزی را فراهم کند.
وی با بیان اینکه تعامل مناسب و خوبی بین همدان و استان سوردلفسک روسیه برای تجارت و روابط بازرگانی فراهم شده است، گفت: در هفته‌های آینده نمایشگاه بزرگ صنعتی در شهر یکاترین بورگ روسیه برگزار می‌شود که هیئت تجاری و اقتصادی از همدان برای حضور در این نمایشگاه و بررسی ظرفیتهای این شهر به این نمایشگاه اعزام می‌شوند.
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اعلام اینکه مدیران 27 کارخانه بزرگ صنعتی منطقه اورال روسیه در قالب هیئت تجاری در همدان حضور دارند که متناسب با زمینه‌های فعالیت آنها فعالان اقتصادی استان همدان نیز در نشست تجاری حاضر شده و مذاکراتی را برای همکاری داشته‌اند.
وی درباره موانع موجود در مسیر تجارت با روسیه نیز گفت: در حال حاضر در زمینه ترانزیت و مسائل ارتباطی به صورت ریلی، زمینی یا هوایی باید تمهیدات و امکانات موردنظر تامین شود تا تجارت با روسیه برای استان همدان مقرون به صرفه شود.
زبردست با بیان اینکه درخواست شده تا تعرفه‌های گمرکی روسیه کاهش یابد و انتظار می‌رود اقدام عاجلی از سوی طرف روسی در این زمینه صورت پذیرد، گفت: البته بخشی از این مشکل به کشور ایران باز می‌گردد چراکه هنوز عضو سازمان تجارت جهانی نبوده تا در تعیین تعرفه‌های گمرکی سایر کشورها تاثیرگذار باشد.
وی تصریح کرد: استان سووردلفسک روسیه از توانایی بسیار بالایی در زمینه صنعت سنگین و تکنولوژی نوین در حوزه صنعتی برخوردار است که می‌توان از آن در راستای توسعه صنعتی استان همدان بهره برد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.