عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید زوایای زندگی و شخصیت‌ امام علی(ع) را به جهانیان معرفی کنیم.

باید شخصیت امام علی(ع) به جهانیان معرفی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد واعظ موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام علی(ع) اظهار کرد: در بسیاری از مواقع در زمانی که پیامبر اکرم(ص) در حال نماز بودند، مورد بی‌احترامی قرار می‌گرفتند، ولی امام علی(ع) تنها شخصیت همراه پیامبر اکرم(ص) بودند و از ایشان محافظت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام علی‌(ع) پس از ارتحال پیامبر اکرم(ص) برای حفظ کیان اسلام خلافت را به عنوان حق مسلم خود، با همه فداکاری‌هایی که برای به ثمر رسیدن اسلام انجام داده بودند، رها کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام علی(ع) با ارائه دلایل منطقی، حجت‌ها و براهین متقن به دفاع از حق پرداختند، اضافه کرد: این امام بزرگوار افراد را به تقوا و آراستگی دعوت کردند و تا زمانی که مجبور نبودند هرگز دست به شمشیر نبردند.

واعظ موسوی خاطرنشان کرد: کسانی که پس از ارتحال پیامبر اکرم(ص) با بی‌عدالتی‌ها خو گرفته و با تبعیض‌ها رشد کرده بودند، جنگ جمل را علیه امام علی(ع) آغاز کردند، به این وسیله مشکلاتی برای امام علی(ع) و عالم اسلام به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه معاویه با دسیسه بر شام مسلط شد و به اغفال مردم پرداخت، ادامه داد: هر چند امام علی(ع) زمینه‌ای برای علمیاتی کردن تمام احکام دین اسلام و روش‌های فراموش شده پیامبر اکرم(ص) در مدت کوتاه حکومت خودشان پیدا نکردند، ولی مردم را به پاکی و پاکیزگی در همه عرصه‌های زندگی مانند اخلاق، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی دعوت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام علی(ع) اجرای عدالت را سرلوحه قرار داده بودند، هر چند می‌دانستند این شعار و رفتار مورد پسند بسیاری از اطرافیان نیست، ولی واقعیات و احکام مکتب قرآن را بر همه امور ترجیح دادند.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) در همه جنبه‌های فردی و اجتماعی مناسب‌ترین الگو در اعصار مختلف برای همه نسل‌ها است، گفت: ایشان درس‌های عمیق از انسانیت،‌ عدالتخواهی، ظلم‌ستیزی و طرفداری از مظلوم دارند که عملیاتی و اجرایی کردن هر گوشه‌ای از این منویات می‌تواند ما را در رسیدن به جامعه آرمانی عدالت‌محور اسلامی یاری کند.

واعظ موسوی تاکید کرد: باید زوایای زندگی و شخصیت‌ امام علی(ع) را به جهان امروز معرفی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.