وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با رئیس جمهوری مصر در قاهره بر حمایت از امنیت و ثبات مصر و تقویت مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

کری بر حمایت از ثبات مصر و تقویت روابط دوجانبه تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، از الیوم السابع، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار و گفتگو کرد. «سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز در این دیدار حضور داشت.

السیسی در این دیدار بر روابط راهبردی قاهره و واشنگتن و تمایل مصر برای ارتقای همکاری دوجانبه با آمریکا در تمامی زمینه ها تاکید کرد. وی همچنین بر اهمیت تقویت همکاری و رایزنی بین دو کشور در راستای مقابله با چالش های مختلف منطقه خاورمیانه که در حال حاضر با تنش و ناآرامی مواجه است، تاکید نمود.

جان کری نیز در این دیدار بر پایبندی آمریکا نسبت به حمایت از ثبات و امنیت مصر و تقویت روابط با قاهره تاکید و مصر را شریک مهمی برای واشنگتن برشمرد. وزیر امور خارجه آمریکا همچنین بر اهتمام کشورش نسبت به حمایت از مصر برای مقابله با چالش های امنیتی و اقتصادی و نیز مقابله با تروریسم تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار بحران های منطقه از جمله اوضاع لیبی و سوریه و تلاش های منطقه ای و بین المللی برای دستیابی به راهکارهای سیاسی در این کشورها و کل منطقه را مورد بحث قرار دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.