به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ دکتر محمدرضا عبادیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام مطلب فوق افزود: سالانه ۲۰ هزار نفر دچار مرگ مغزی می‌شوند که از این تعداد ۸ هزار نفر با مرگ مغزی از بین می‌روند‍ و از ۴ هزار نفر انسان دچار مرگ مغزی دیگر که شرایط اهدای عضو دارند تنها ۷۰۰ نفر رضایت به اهدای اعضا در سطح کشور دادند.

تنها ۷۰۰ نفراز  افراد مرگ مغزی شده در کشور ، عضو اهدا می کنند 

وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی که توسط مراکز بهداشتی به کلینیک‌های تشخیصی و درمانی ارجاع داده می‌شوند علاوه بر دریافت خدمات به آنها بسته آموزشی نیز ارائه می‌شود.
عبادیان، با اعلام خبر راه‌اندازی فعالیت چرخه مراقبت از بیماران دیابتی از هفته آینده در استان افزود: با راه‌اندازی واحدهای بیماران دیابتی در بیمارستان‌های استان، بیماران در این واحدها تحت درمان و مراقبت قرار می‌گیرند و امید می‌رود که خدمات‌رسانی به بیماران دیابتی به طور کامل انجام شود.
وی یکی از عوارض افراد مبتلا به دیابت را ایجاد نارسایی کلیوی دانست و گفت:  باید با تشخیص زودهنگام در کنترل هر دو بیماری تلاش کرد.
وی در ادامه گفت: 900 بیمار دیابتی دیالیزی در استان وجود دارند، این بیماران زیر پوشش شرکت‌های بیمه‎ای هستند و مشکلی در تأمین هزینه‌های درمانی ندارند و در تمام روزهای هفته خدمات دیالیز دریافت می‌کنند.
وی افزود:ضرورت فرهنگسازی در راستای اهدای عضو  بسیار مهم است چراکه بسیاری از بیماران برای ادامه زندگی خود نیازمند اعضای حیاتی سالم دیگران از جمله قلب، کبد، ریه، کلیه و دیگر ارگان‌ها هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.