قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز اقدام اخیر آمریکا مبنی بر برداشت از پول‌های بلوکه شده ایران را یک غارتگری آشکار دانست و گفت: دولت و ملت با تدبیر دست جمعی عکس‌العملی مناسب در برابر شرارت‌های آمریکا نشان دهند.

دولت در برابر غارتگری آمریکا عکس‌العمل نشان دهد/ تحریم‌ها هر روز افزایش می‌‌یابد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر ضمن تاکید بر لزوم جدی گرفتن اهمیت و حساسیت مرحله دوم انتخابات از سوی مردم اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات مجلس 10 اردیبهشت برای تعیین 68 کرسی مجلس در 21 استان کشور برگزار می‌شود که در استان آذربایجان‌شرقی نیز برای انتخاب 9 نماینده، چهار نماینده در تبریز و پنج نماینده در شهرهای سراب، اهر و هریس، مرند و جلفا، سراب و مراغه و عجب‌شیر برگزار می‌شود.

وی افزود: مردم از مرحله دوم غفلت نکنند و به قصد عبادت و با وضو در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و با انتخاب افراد اصلح، متعهدتر، ولایت‌مدارتر و انقلابی و معیارهای که رهبر انقلاب فرمودند دین خود را به انقلاب، اسلام و میهن اسلامی ادا کنند.

خطیب جمعه تبریز به طرح اخیر دولت و کنگره آمریکا مبنی بر حکم دیوان آمریکا و دست‌ درازی به پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا گفت: این جریان بیش از هر زمانی ماهیت غارتگری آمریکا را روشن کرد.

آیت الله شبستری با بیان اینکه سه ماه از برجام نمی‌گذرد و به قول رئیس بانک مرکزی و مسئولانی که به جای شعار واقعیت‌های را به مردم می‌گویند، تصریح کرد: آمریکا به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده و بلکه مداوم بر تحریم‌ها می‌افزاید.

وی تاکید کرد: اقدام اخیر آمریکا مبنی بر برداشت از پول‌های بلوکه شده ایران یک غارتگری آشکار است و ما نمازگزاران به شدت این عمل را محکوم کرده و قابل تحمل نمی‌دانیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: فکر کنم زمان آن فرا رسیده در فضای آرامش سیاسی، دولت و ملت ایران با تدبیر دست جمعی عکس‌العمل مناسب در برابر شرارت‌های آمریکا نشان دهند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: اکنون در موضوع جوانان، یک جنگ نرمِ زیرپوستی و فراگیر میان جمهوری اسلامی ایران از یک طرف و امریکا و صهیونیست‌ها و دنباله‌روهای آنها از طرف دیگر، در جریان است.

وی تاکید کرد: اگر در مقابل قدرت‌ها کوتاه بیاییم، قطعاً مخالفت خود را به پیشرفت‌ها در حوزه‌های زیست‌فناوری، نانو و دیگر رشته‌های علمی حساس گسترش خواهند داد، زیرا آنها با هرگونه پیشرفت علمی، اقتصادی و تمدنی جمهوری اسلامی ایران مخالف هستند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی از لحاظ کمی و کیفی اظهار داشت: اگر به سخنان مقام عظمای ولایت درباره جنگ نرم توجه لازم را داشته و عمل کنیم و به جای اینکه با فعالیت‌های جوانان انقلابی مخالفت شود و جلوی فعالیت‌های آنان را بگیرم قطعا همانطوری که این ملت قهرمان ایران در جنگ سخت هشت سال دفاع مقدس پیروز شد مطمئنا در جنگ فرهنگ و تهاجم فرهنگی پیروز خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شکست کودتای نظامی آمریکا در طبس گفت: در کودتای طبس، دست قدرت الهی بار دیگر متجلی شد و این بار، شن‌های بیابان به جنگ لشکر ابرهه زمان یعنی آمریکا بپا خاستند.

وی تصریح کرد: تمام محاسبات آمریکایی‌ها برای انجام کودتا و آزادی گروگان‌ها به حسب ظاهر دقیق بود اما آنها قدرت خداوند و اعجاز الهی را محاسبه نکرده بودند و خداوند متعال به وسیله شن‌های بیابان، تمام نقشه‌های آن ها را به هم ریخت و برای بار دیگر ابهت پوشالی مستکبران را شکست.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت سلامت در زندگی فردی و اجتماعی آحاد جامعه، گفت: امام علی(ع) که خودش مجسمه تقوا بوده مسلمانان را به تقوا دعوت می‌کند و شفای امراض روحی و جسمی در تقوا است.

وی افزود: در کنار سلامت جسم، باید سلامت روح و روان را نیز جدی گرفت و برای حصول آن، هیچ راهی موثرتر از ایمان و توجه به امور دینی و معنوی نیست.

آیت‌الله شبستری، بر مشارکت تمام نهادها برای ارتقای سلامت افراد جامعه تاکید کرد و همکاری عمومی در این زمینه را یکی از ضروریات دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.