قدس آنلاین- لرستان: تعاونی داروهای گیاهی با رویکرد اقتصاد مقاومتی مبنی بر ممانعت از خام فروشی گیاهان دارویی در بروجرد تشکیل می‌شود.

تشکیل تعاونی داروهای گیاهی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در بروجرد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد تشکیل تعاونی ها را یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال اعلام کرد و گفت: به‌منظور به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی و اشتغال‌زایی آن‌ها با الگو گرفتن از شهرهای موفق کشور، تعاونی داروهای گیاهی در بروجرد تشکیل می‌شود.

کامران فرشید با اشاره به فواید بی‌شمار تشکیل تعاونی در بخش‌های مختلف کشاورزی اظهار داشت: تشکیل این تعاونی‌ها علاوه بر فرصت اشتغال‌زایی فراوانی که به وجود می‌آورد، می‌تواند مانع از خام فروشی گیاهان دارویی که شهرستان بروجرد زمینه مساعدی برای پرورش آن‌ها دارد، شود.

وی  بابیان اینکه تشکیل تعاونی گیاهان دارویی با رویکرد اقتصاد مقاومتی مانع از خام فروشی آن‌ها و در نهایت خروج ارز از کشور می‌شود، افزود: به این منظور ضرورت دارد سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان بروجرد با ارائه آموزش‌های لازم و نیز ایجاد رشته‌های جدید آموزش فنی و حرفه‌ای در این زمینه بتواند مهارت‌های لازم را برای کارآموزان این حرفه نهادینه کند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد تصریح کرد: می‌توان با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لازم در این زمینه مربیان مسلط به این رشته را آموزش داده و از آن‌ها در سطح روستاهای بروجرد بهره گرفته و با هدایت نیروی کار به سمت مهارت‌آموزی بتوان زمینه‌های ایجاد اشتغال و فرصت‌های جدید کاری در شهرستان بروجرد را فراهم کرد.

فرشید از تشکیل تعاونی چندمنظوره خبرنگاران در شهرستان بروجرد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از خبرنگاران فعال در این شهرستان از هیچ‌گونه پوشش حمایتی برخوردار نیستند، می‌توان با تشکیل این تعاونی زمینه حمایت از آن‌ها و جذب کمک‌های دولتی نظیر تسهیلات ارزان‌قیمت و خدمات بیمه که به این قشر اختصاص می‌یابد را فراهم کرده و حمایت‌های لازم از خبرنگاران عضو این تعاونی را جذب کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.