۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 371877

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما فرزندان خود را تربیت نمی کنیم تا کارمند دولت شوند این نکته را باید به عنوان یک اصل در جامعه و در دانشگاه مد نظر قرار دهیم

نیاز کشور به فرزندان کارآفرین نه کارمند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز (٥ اردیبهشت) نمایشگاه تجهیزات علوم آزمایشگاهی ساخت ایران با حضور سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری و اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.
معاون علمی رییس جمهور در نشست این نمایشگاه ضمن تشکر از وزیر علوم، وزیر بهداشت، معاون اول رییس جمهور گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه سبک جدیدی برای عرضه محصولات است در سال اول کار نمایشگاه با هزار دستگاه شروع شد و خوشبختانه امسال این عدد به ده هزار دستگاه رسیده است.
وی افزود: خوشبختانه شاهد توسعه بسیار خوب شرکت های دانش بنیان بوده ایم و بحث شرکت های دانش بنیان به عنوان پایه در نظر گرفته شده است.
ستاری اظهار کرد: مدلی که ما برای شرکت‌های دانش‌بنیان پیش گرفته‌ایم را امروز می‌توان در دیگر بخش های صنعت هم استفاده کرد.
معاون علمی رییس جمهور گفت: مهمترین نکته ایجاد بازار برای چنین شرکتهایی در سالهای اخیر است.
ستاری با اشاره به اینکه حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان یکی از پایه‌های اصلی کشور محسوب می شود،  اظهار کرد: ما در این زمینه جزو 5 یا 6 کشور اول دنیا هستیم زیرا در این شرکتها جوانان تحصیل کرده به کار و فعالیت در این زمینه‌ها می‌پردازند. 
وی ادامه داد: چنین نیروهایی خود کارآفرینی می‌کنند فقط لازم است ما فرهنگ کارآفرینی را در جامعه حاکم کنیم. 
معاون ریاست جمهوری با اشاره به تسهیلات این افراد گفت: این جوانان درس می‌خوانند تا برای کشور ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کنند. اگر ما زیر ساخت ها را اصلاح کنیم این جوانان خود به فعالیت‌های علمی ادامه خواهند داد. 
ستاری اظهار کرد: ما فرزندان خود را تربیت نمی کنیم تا کارمند دولت شوند این نکته را باید به عنوان یک اصل در جامعه و در دانشگاه مد نظر قرار دهیم،  این افراد باید تحصیل کنند تا برای خود و خانواده خود ارزش افزوده ایجاد کنند. 
معاون ریاست جمهوری گفت: پس از حمایت و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان باید این شرکتها را به سمت صادرات صنعتی پیش ببریم تا بتوانیم به صادرات محصولات بیاندیشیم برای این بحث خدماتی را ارائه می‌دهیم، از گرفتن استاندارد تا حمایت هایی که در این حوزه شکل می‌گیرد. 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.