محمد حیدری به بررسی کیفیت سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر و پاسخ به اینکه چرا دبیری این جشنواره را عهده‌دار نشد، پرداخت.

چرا محمد حیدری دبیر جشنواره جهانی فجر نشد؟
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان،محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره ملی فیلم فجر در خصوص نحوه برگزاری جشنواره جهانی و نکات مثبت آن به خبرنگار  گفت: طبق اخباری که از فضای مجازی و دیگر رسانه‌ها به سمع و نظر ما و دیگران می‌رسد، اتفاقات خوبی در آن رخ داده است. فضای جشنواره امسال کاملا متفاوت و خود مسئولان برگزاری این رویداد نیز روی جهانی برگزار کردن آن بیشتر متمرکز شده‌اند و به صورت تخصصی به آن نگاه نکرده‌اند. از طرفی به طور قطع جذابیت رونمایی از فیلم‌هایی که اولین نمایش آنهاست، برای مردم زیاد خواهد بود و این موضوع به خاطر تبلیغات بسیار خوبی است که انجام داده‌اند.
 
وی در خصوص نمایش فیلم‌هایی که با موازین اخلاقی ما همسو نیستند و این موضوع در کیفیت برگزاری جشنواره‌ای جهانی تأثیرگذار است، عنوان کرد: به طور قطع حضور فیلمسازان مطرح دنیا به لحاظ چهارچوب و شرایط فرهنگی ما کم‌رنگ‌‌تر خواهد شد؛ چون بسیاری از این سینماگران حاضر به حذف صحنه‌های آثارشان نمی‌شوند. پس این موضوع در کیفیت تأثیرگذار خواهد بود؛ اما اگر ما هرچه بیشتر روی کشورهای منطقه متمرکز شویم و بازار آن‌ها را در نظر بگیریم، شاید بتوانیم تأثیرگذاری بیشتری داشته باشیم.
 
وی افزود: ما روی کشورهای صاحب سینما نمی‌توانیم تأثیر جشنواره‌ای فراوانی داشته باشیم اما به لحاظ خود فیلم‌هایی که در ایران ساخته می‌شوند و فضای فرهنگی که مد نظر ماست یکی از بهترین راه‌ها بردن سینمای ایران به منطقه خاورمیانه است چون سینمای ما در این منطقه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا شما تمایل داشتید عهده‌دار بخش جهانی نیز باشید، اظهار داشت: به نظرم جشنواره جهانی و ملی دو جریان بزرگ، مجزا و تأثیرگذار است و به دلیل تفاوت ساختار و شیوه اجرایی باید دو دبیر داشته باشد.
 
حیدری تدابیر جدیدش را برای برگزاری سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر اینگونه بیان کرد: طبق فراخوانی که به زودی یعنی بعد از برگزاری جشنواره جهانی اعلام می‌کنیم، نحوه برگزاری و سیاست‌های جشنواره داخلی را راجع به مکان، شکل برگزاری، کاخ جشنواره و ... اعلام خواهیم کرد و تا به امروز همه جزئیات آن را بررسی کرده‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.