قدس آنلاین یزد : وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: استان يزد با توجه به ظرفیت‌های مناسب پزشكي و برخورداري از شاخص‌های موردنياز در حوزه سلامت می‌تواند به پايلوتي براي پيشگيري و غلبه بر بيماري ديابت تبديل شود

يزد می‌تواند پايگاه كشوري غلبه بر ديابت شود

به گزارش قدس آنلاین  ازیزد ، سید حسن هاشمي  در همايش ملي سلامت با عنوان«غلبه بر ديابت» اظهار داشت: مردم استان يزد بيشتر از متوسط كشوري به بيماري ديابت مبتلا هستند و 22 درصد جمعيت بالاي 20 سال مردم اين استان از ديابت رنج می‌برند.


وی افزود :  اين در حالي است كه اين مقدار در جمعيت بالاي 20 سال كشور 11 درصد است و اعداد و ارقام نشان می‌دهند كه مردم يزد دو برابر ساير استان‌ها ديابت دارند و تغيير سبك زندگي، تغذيه سالم و افزايش تحرك بدني و ورزش مستمر می‌تواند نقش مهمي در كاهش بيماري ديابت در افراد داشته باشد.


هاشمي تصريح كرد: اگر هر فردي روزانه 30 دقيقه و به‌صورت مستمر 5 روز در هفته به ورزش ازجمله ورزش پیاده‌روی بپردازد می‌تواند ابتلا به بيماري ديابت را در خود تا 20 درصد كاهش دهد.


وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ريشه مبتلا شدن به بسياري از بیماری‌های جسمي و روحي را جهل، ناداني و ناآگاهي دانست و اظهار داشت: اگر به دستورات دين اسلام و فرهنگ غني ايران اسلامي عمل كنيم می‌توانیم بسياري از بیماری‌ها را كاهش دهيم.
هاشمي در پايان سخنان خود خاطرنشان ساخت : 60 درصد انواع بیماری‌های سرطاني قابل‌پیشگیری است و لازم است از طريق رسانه‌های مكتوب، مجازي و رسانه ملي فرهنگ يادگيري و اراده همگاني براي ارتقاي بهداشت عمومي را توسعه دهيم.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.