نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عرصه‌های اجتماعی با سوژه‌های سیاسی آلوده می‌شود و شما اعضای شوراهای شهر و روستا مراقب باشید تا آلوده کارهای سیاسی نشوید.

اعضای شوراهای شهر و روستا آلوده کارهای سیاسی نشوند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی خراسان رضوی، اظهار داشت: وقتی انسان در عرصه خدمت به مردم وارد شد تمام موفقیتش وابسته به اخلاص است و کار آدمی که اخلاص دارد خدایی است و کار خدا هم با قدرت خالق یکتا و بی‌همتا انجام می‌شود و بدون چون و چرا به موفقیت ختم می‌شود.
وی افزود: موفقیت بدون قدرت خدا معنا و کاربرد ندارد و مشکل در عدم اخلاص بوده که سبب عدم موفقیت شده است و اگر کارمان خدایی باشد با دست خالی هم پیش می‌رود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: روزی که شما اعضاهای شوراهای اسلامی شهر و روستا کاندید شدید تصاویری را ترسیم کرده بودید که پس از انتخابات خود با رأی مردم این تصویرها را ندیدید و باید تصویر ذهنی خود را عوض کنید تا بتوانید خدمتی بهتر و مؤثرتر داشته باشید.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: ملت ایران مردمی شریف و ایثارگر هستند که محبوبند و اگر پا روی گُرده مردم بگذاریم هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیریم و باشکست مواجه می‌شویم.
وی تأکید کرد: اعضای شورای نخبگان منطقه خود هستند و باید از این دانش و تخصص خود در مسیر خدمت به مردم بهره ببرند و کاری کنید که که اخلاصتان پایدار و ماندگار باشد.
امام جمعه مشهد بیان کرد: شکاف میان انتظارات و تکالیف و وظایف نیست و حق در انتظارات مردم است، هرچند  که فاصله‌ای میان این دو مهم وجود دارد و گرچه تکالیف و وظایف به صورت حداقلی بوده اما انتظارات مردم باید به صورت حداکثری برآورده شود و توجه ویژه‌ای به اقشار آسیب‌پذیر جامعه بشود.
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: بخشی از انتظارات فردی و بخشی دیگر جمعی هستند و وظیفه ما برآورده کردن انتظارات جمعی بوده و در حرکت‌های توسعه‌ای شهری و روستایی باید کار را پیش ببریم و ودر مواقع مشکلات از مسئولان کمک بخواهیم.
وی افزود: هردولتی خوبی‌ها و بدی‌هایی داشته و تاکنون دولت ایده‌آل درحوزه اقتصادی نداشتیم و دولت سازندگی که برای توسعه اقتصادی تلاش می‌کرد بیشترین نارضایتی را در میان مردم داشت و این دولت و نظام مال اسلام و مردم بوده، زیرا منتخب مردم هستند و نباید برای گرفتن حق مردم از یک موضع باطل وارد شویم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: محدودیت شوراها از مشکلات این مجموعه بوده و کار شورا گلدان کاشتن، آسفالت کاری و غیره نیست، بلکه باید تمام امورات شورایی اعم از فرهنگی، اجتماعی و غیره به شکلی مطلوب و در مسیر خدمت به مردم انجام شود.
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اگر خالصانه برای مردم کار کنیم امکانات و حمایت‌های مردمی هم فراهم می‌شود و اگر نگاهمان به دولت باشد اشتباه است و باید راهکار مشخص باشد و با دست خالی در جمع مسئولان حاضر نشویم و در این رابطه نیازمند تدوین بک طرح و برنامه خاص و خوب و نه در سطح کلان در شهرها و روستاها هستیم.
وی عنوان کرد: تحویل گرفتن مردم در بازبودن درب دفتر نیست به روی آن‌ها نیست بلکه باید مردم را در صحنه کار بیاوریم و اگر این کار را بکینم 80 درصد کارها پیش رفته و 20 درصد دیگر موانع بر سر راه بوده که توسط مسئولان برطرف می‌شود.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: درصدهای زیادی از بودجه 94 دولت عملی نشده و نباید انتظارات بالا و غیرمنطقی داشته باشیم و یکی از مشکلات تحمیل هزینه‌ها بر مردم بوده است.
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: باید در حوزه نیروی انسانی و امکانات اقتصادی از مشارکت مردم استفاده شود و آن چیزی که مهم است این بوده که با قصد خلوص نیت وارد شویم و مشکلات با حمایت فرمانداری‌ها، استانداری‌ها و وزارت کشور برطرف می‌شود.
وی افزود: مسائل زیادی در انتخابات‌های مجلس و ریاست جمهوری دیده می‌شود  که این مشکلات در انتخابات شوراها دیده نشده، زیرا نیروی با بصیرت برای شوراها انتخابات می‌شود اما چنین نیرویی برای مجلس و ریاست جمهوری انتخاب نمی‌شود و توقعی که مردم از اعضای شوراها دارند از نمایندگان مجلس ندارند و عمده پایگاه قدرت شما عقیده مردم است و باید این پایگاه را حفظ کنید.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عرصه‌های اجتماعی  با سوژه‌های سیاسی آلوده می‌شود و شما اعضای شوراهای شهر و روستا مراقب باشید تا آلوده کارهای سیاسی نشوید، گرچه بصیرت سیاسی لازم است اما نباید نوکر و عمله سیاسی شویم و اگر خدای ناکرده اینگونه شدیم دین و دنیای خود را باخته‌ایم و شکستی سنگین متحمل شده‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.