این کارگردان عراقی در مراسم بزرگداشت مرحوم سلحشور گفت: هنوز هم که چند سال از پخش سریال یوسف پیامبر می گذرد این سریال از شبکه های مختلف تلویزیونی عراقی نمایش داده می شود.

۳۰ میلیون نفر در کشور عراق سریال "یوسف پیامبر" را تماشا کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازخبرگزاری نسیم آنلاین ،مراسم یادبود و بزرگداشت فرج الله سلحشور با عنوان "کارگردان جهانی سینمای ایران" شب گذشته در قالب سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

عبدالحلیم طاهر کارگردان عراقی که در این مراسم حضور داشت در سخنانی، گفت: برای نخستین بار بود که توسط سریال "یوسف پیامبر" با مرحوم فرج الله سلحشور آشنا شدم. بدون اغراق این نکته را عرض می کنم که چیزی در حدود 30 میلیون نفر در کشور عراق این سریال را تماشا می کردند.

وی افزود: سریال تلویزیونی "یوسف پیامبر" آنقدر جذابیت داشت که مردم این کشور بارها آن را مشاهده کرده و از دیدن آن خسته نمی شدند. نکته جالب اینکه همه نوع قشری شامل زنان، مردان، کودکان و بزرگسالان این سریال را مشاهده می کردند.

این کارگردان عراقی ادامه داد: هنوز هم که چند سال از پخش سریال "یوسف پیامبر" می گذرد این سریال از شبکه های مختلف تلویزیونی عراقی نمایش داده می شود. نکته جالب اینکه مردم هم بعد از بارها دیدن از این سریال خسته نمی شوند.

طاهر خاطرنشان کرد: زمانی که خود را به عنوان یک کارگردان با او مقایسه می کنم مرحوم سلحشور را بسیار از خود بزرگتر می بینم. من آرزو داشتم تا در زمان زنده بودن ایشان با او آشنا شوم ولی این موضوع اتفاق نیفتاد و توسط سریال با او آشنا شدم.

حمید جاوید جعفری کارگردانی هندوستانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر نیز در بخش دیگر این مراسم در سخنانی، گفت: من از کشوری می‌آیم که دو موضوع سینما و مادر برای مردم آن بسیار مهم است. همانگونه که می دانید در این کشور چیزی در حدود 200 میلیون مسلمان زندگی می‌کنند.

وی افزود: من سریال های یوسف پیامبر و اصحاب کهف را در شبکه های مسلمانان تماشا کردم. اما نکته قابل تاملی که پیرامون سریال حضرت یوسف پیامبر باید عرض کنم این است مرحوم سلحشور داستان‌های قرآنی را با اعتقاد و باوری که داشت به نسل جوان منتقل می‌کرد.

این کارگردان هندوستانی ادامه داد: ساخت سریال های خوب تلویزیونی از داستان های قرآنی مسئولیت بزرگی است و مرحوم سلحشور به خوبی این کار را انجام داده است. بر این اساس ایران همیشه در عرضه آموزه‌های قرآنی پیش قدم بوده است.

جاوید جعفری تصریح کرد: قطعا جای خالی مرحوم سلحشور حس می‌شود و امیدوار هستم کارگردان خوبی همچون او وارد صحنه شده و فیلم های خوبی را هم تولید و به جهان عرضه کنند.

شیخ‌علی ظاهر تهیه کننده لبنانی نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنانی، گفت: قبل از آغاز این مراسم به یک مکالمه خیالی بین حضرت یوسف پیامبر و حضرت موسی (ع) فکر می کردم. در این مکالمه حضرت موسی به حضرت یوسف گله می کرد که مردم فرصت آشنایی با تو را در قالب سریال یوسف پیامبر داشتند ولی من این فرصت را پیدا نکردم.

وی افزود: امید حضرت موسی به وزارت ارشاد است که آرزوی مرحوم سلحشور را محقق بسازد. در حقیقت مرحوم سلحشور استاد سینمای دینی و کارگردانی قرآنی بود. نکته جالب در مورد سریال یوسف پیامبر او نیز این است که در زمان پخش این سریال خیابان‌های شهر بیروت خلوت می‌شد.

این تهیه کننده لبنانی ادامه داد: آرزو کرد سریال حضرت موسی همچون سریال حضرت یوسف ساخته شود تا تلاش‌های مرحوم سلحشور در نگارش این سریال بی‌نتیجه نمایند. نکته دیگر اینکه سریال حضرت یوسف پیامبر مخاطب خاص نداشت و مسیحیان و مسلمانان در لبنان این سریال را تماشا می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: پیرامون خاطره ملاقات مرحوم سلحشور و سید حسن نصرالله در لبنان باید بگویم که در سال 2008 بود که این سریال در لبنان پخش می شد. در آن زمان آقای سلحشور به همراه 20 نفر از عوامل به لبنان سفر کردند تا در مراسمی که برای آنها در بیروت درنظر گرفته شده بود شرکت کنند.

این تهیه کننده لبنانی اضافه کرد: در همان زمان سید حسن نصرالله درخواست ملاقاتی با آقای سلحشور کرد که در ابتدا قرار بود این دیدار 30 دقیقه باشد ولی درنهایت 2 ساعت به طول انجامید. در آن ملاقات سید حسن نصرالله به سلحشور گفت سریال یوسف پیامبر را قبل از اینکه در شبکه المنار پخش شود دیده است.

وی یادآور شد: حتی آقای نصرالله به آقای سلحشور گفتند که در یک روز 10 قسمت این سریال را تماشا کرده بودند. مرحوم سلحشور در آن ملاقات با شنیدن این مطلب به گریه افتادند و از او خواستند از شفاعتش را از حضرت فاطمه الزهرا بگیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.