۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
کد خبر: 372336

به دلیل وجود مساله اقتصادی و عدم تمایل سرمایه‌گذاران در حوزه انرژی‌های تجدید‌پذیر باوجود وجود منابع و علم لازم در این حوزه این صنعت مغفول مانده شده است.

  صنعتی که مغفول ماند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، یوسف آردمولی مهم‌ترین مانع توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر را مسائل اقتصادی دانست و افزود: برای توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر لازم است که ابتدا موانع لازم برطرف شود.

وی با بیان این‌که توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نیازمند ایجاد راهکارهایی برای جذب بخش خصوصی است، اظهار کرد: تنها زمانی بخش خصوصی تمایل پیدا می‌کند تا در توسعه انرژی تجدیدپذیر قدم بردارد که مسائل اقتصادی به نفع او باشد.

مدیرعامل سابق سازمان انرژی‌های نو ادامه داد: با توجه به این‌که منابع موجود در کشور ازجمله باد، خورشید، زمین گرمایی، خورشیدی و زباله‌سوز بسیار خوب است، لذا باید راه‌های ارتقاء این صنعت هموار شود.

آردمولی با بیان این‌که در حال حاضر زیرساخت‌های صنعتی و علمی خوبی برای توسعه انرژی تجدید‌پذیر در کشور وجود دارد، افزود: از نظر نیروی انسانی ایران برای توسعه این انرژی بسیار پیشرفته است و تنها مانع موجود در این زمینه مسائل اقتصادی مطرح می‌شود.

وی با اشاره به عوارض برق مصرفی که در اختیار سازمان انرژی‌های نو قرار می‌گیرد، گفت: اگر بتوانیم بخش خصوصی را با این درآمدها حمایت کنیم به‌طوری که این درآمدها به صورت دائمی باشد قطعا می‌توانیم در جذب سرمایه‌گذار بخش داخلی و خارجی موثر باشیم.

مدیرعامل سابق سازمان انرژی های نو با بیان این‌که با ایجاد برنامه‌ریزی می‌توان سهم 5000 مگاوات تولید انرژی تجدید‌پذیر که در برنامه لحاظ شده است را محقق کنیم، ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد به ازای هر مگاوات نیروگاه تجدید‌پذیر 500 فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود.

آردمولی بیان کرد: علاوه بر این نیز به ازای هر کیلووات ساعت برق که از انرژی تجدیدپذیر تولید می‌شود از ورود 0.8 کیلوگرم گاز، نفت و آلاینده به هوا جلوگیری می‌شود.

وی با بیان این‌که ارتقاء و توسعه انرژی تجدید‌پذیر هم از نظر سیاسی و هم از نظر مسائل زیست محیطی به نفع کشور است، گفت: شرط اصلی توسعه این انرژی مشارکت ملی و پرداخت عوارض است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.