رئيس صندوق نو آوري و شكوفايي معاونت علمي و فن آوري رياست جمهوري گفت: اين صندوق از پژوهشگران حمايت مي كند.

صندوق نو آوري و شكوفايي از پژوهشگران حمايت مي كند

به گزارش قدس انلاین، به نقل از ایرنا، نصرت الله ضرغام روز سه شنبه در نشست اعضاي هيات علمي وپژوهشگران دانشگاه علوم پزشكي استان بوشهر،افزود: صندوق نو آوري به دنبال حمايت از همه پژوهشگران در كشور بوده واميد است با ايجاد شرايط مطلوب براي پژوهشگران در زمينه رشدعلم و فن آوري موثر واقع شود. 
وي اظهار كرد :24 كشور در دنيا داراي بنياد علم هستند كه اين بنياد در دولت هشتم در سال 82 با پايه هيات امنايي در ايران پايه گذاري شده است.
ضرغام اضافه كرد: با بررسي هاي انجام شده 70 درصد فعاليت هاي بنياد علم در ايران با ساير كشورها يكسان بوده و حمايت از پژوهشگران به منظور توسعه علم و فن آوري در اولويت اين بنياد قرار دارد.
وي بيان كرد: هم اينك 46 كرسي سرآمد به پژوهشگران نخبه ايرانيان داخل و خارج از كشور از طرف اين صندوق اعطا و سال گذشته يك هزار و 700 پروژه تحقيقاتي از پژوهشگران دريافت شده است .
ضرغام ادامه داد: به اساتيد سرآمد هر رشته كرسي پژوهشي داده مي شود كه به مدت 10 سال در رشته مورد فعاليت وي از طرف صندوق نو آوري و شكوفايي مورد حمايت قرار خواهد گرفت.
وي با اعلام اينكه در صورتي كه كار پژوهش فرد به درجه كرسي نرسد به وي برند اعطا مي گردد ،گفت: هم اينك 10 پروژه در زمينه علوم پايه با كشور روسيه به صورت مشاركتي در دست اقدام است.
ضرغام افزود: در شرايط فعلي بايد از همه ظرفيت هاي علمي داخل كشور استفاده شود و اگر شرايط فعاليت به صورت مشاركت با كشورهاي ديگر وجود داشته باشد، حمايت هاي لازم صورت خواهد گرفت.
وي اظهار كرد: رساله هاي مقطع دكترا اگر در چهار چوب تحقيقاتي باشند، مورد حمايت مالي اين صندوق تا سقف 350 ميليون ريال قرار خواهند گرفت.
ضرغام با تاكيد بر اينكه پژوهش سراي مدارس نيزمورد حمايت اين صندوق قرار خواهند گرفت اضافه كرد: از همه ظرفيت هاي پژوهشي در كشور بايد استفاده شود تا بتوانيم در شرايط خوب پژوهش قرار بگيريم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر هم گفت: استان بوشهر با دارا بودن پتانسيل هاي مختلف داراي توانايي هاي متعدد در بخش هاي فراوان پژوهشي است .
عليرضا رييسي افزود: دانشگاه علوم پزشكي استان بوشهر در اين راستا با توجه به دارا بودن استان از مزيت دريا ، فعاليت در زمينه زيست فناوري دريايي را در اولويت كارهاي پژوهشي خود قرار داده است.
وي اظهار كرد: هم اينك مركز رشد در اين راستا تشكيل و براي ايجاد زير ساخت هاي مناسب در اين زمينه نياز به حمايت است.
رييسي اضافه كرد: دانشگاه علوم پزشكي بوشهر به عنوان دانشگاه فعال درزمينه زيست فناوري دريايي شناخته شده و كرسي فعاليت در اين زمينه به استان بوشهر داده شده است.
وي بيان كرد: توجه جدي به تامين تجهيزات در اين زمينه ضروري بوده و اگر مهيا شود مي توانيم در اين راستا با فعاليت ها ي موثر در منطقه نيزدر اين زمينه موثرباشيم.
رييسي ادامه داد: همچنين در زمينه توليد راديو دارو نيز دراستان بوشهر زمينه مناسب وجود دارد كه در زمينه صادرات نيز مي تواند پاسخگوي اين بخش باشد .
وي گفت : با توجه به فعاليت هسته اي و صلح آميز بودن آن در بوشهر از اين فن آوري مي توان در زمينه توليد راديو داروها استفاده كرد و توليد اين داروها مي تواند پيام آور صلح و دوستي در منطقه باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.