قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان ایلام توجه ویژه ای داشته باشد.

توجه ویژه سازمان میراث فرهنگی کشور به ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در دیدار با معاون امور مجلس، حقوقي و استانهاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری در استان ایلام و تامین زیرساخت ها بدون کمک مستقیم سازمان میراث فرهنگی کشور امکان پذیر نیست، اظهارداشت: از سازمان ميراث فرهنگي گله مند هستيم زيرا به فكر اين استان نيستند و در زمينه تامين اعتبارها و توسعه زيرساخت ها در اين استان هيچگونه حمايتي نمي كنند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات صندوق توسعه ملي نيز تنها شامل استان هاي برخوردار كشور است و استان هاي محرومي مانند ايلام امكان بهره مندي از تسهيلات اين صندوق را ندارند، افزود: توسعه گردشگري استان با اينهمه ظرفيت بايد از يك جايي آغاز شود زيرا گردشگران به دليل نبود امكانات زيرساختي مناسب به استان سفر نمي كنند و به همين دليل نيز اجراي طرح هاي زيرساختي براي سرمايه گذاران توجيه اقتصادي ندارد.

استاندار ایلام به عدم توانایی بخش خصوصی در استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بايد زيرساخت هاي حوزه گردشگري اين استان با كمك و حمايت سازمان ميراث فرهنگي و استفاده از اعتبارات و تسهيلات شركت هاي سرمايه گذاري نيمه دولتي توسعه يابد.

محمدرضا مروارید يكي از مهمترين نيازهاي استان در حوزه گردشگري را ساخت هتل چهار يا پنج ستاره دانست و بیان داشت: در ایام تعطیلات نوروز سال جاری بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر داخلي و تعدادي نيز گردشگر خارجي به استان سفر کرده که تنها يك درصد اين گردشگران از هتل و مسافرخانه بهره مند شدند.

وی با بیان این مطلب که با چندين گروه داخلي و خارجي براي ساخت هتل چهار يا پنج ستاره در استان مذاكره شده اما از طرف سازمان ميراث فرهنگي هيچگونه حمايتي نشده است، ادامه داد: علاوه بر اين بسياري از مناطق گردشگري منحصر بفرد اين استان فاقد هرگونه زيرساخت است و سازمان ميراث فرهنگي نيز برنامه اي در اين زمينه ندارد.

استاندار ایلام به عدم حراست و حفاظت از آثار تاریخی استان اشاره و تأکید کرد: تعدادي از آثار تاريخي اين استان كه سابقه و پيشينه تاريخي و تمدني ما هستند نيز در معرض تخريب انساني و طبيعي قرار دارند و سازمان ميراث فرهنگي بايد براي حفاظت و حراست از آنها برنامه ريزي كند.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه لغو روادید برای تردد گردشگران عراقي دست كم براي ايام و مناسبت هاي خاص می تواند در توسعه صنعت گردشگری استان نقش بسزایی داشته باشد، یادآور شد: با توجه به وجود مرز بين المللي مهران حذف ويزا باعث توسعه و رونق گردشگري خارجي در اين استان مي شود.

 معاون امور مجلس، حقوقي و استان هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز در اين ديدار با بیان اینکه در حوزه اربعين و تردد زائران عتبات عاليات نبايد به صورت مقطعي تصميم گيري شود و بايد در اين زمينه يك برنامه مدون و همه جانبه با مشاركت تمامي دستگاه ها تدوين شود، گفت: سوابق جنگ تحميلي و وجود مرز بين المللي مهران و تردد زائران عتبات عاليات محور توسعه گردشگري استان ايلام است که این استان در اين دو محور كاملا شناخته شده و اين فرصت مناسبي براي شناساندن ظرفيت هاي ايلام به ديگر مناطق كشور است.

اسدالله درويش اميري  با بیان اینکه زيرساخت هاي گردشگري اين استان متاثر از دوران جنگ است، اظهارداشت: بايد با همت دولت و بخش خصوصي زيرساخت ها توسعه داده شوند، طبيعت گردي نيز يكي از مهمترين ويژگي هاي اين استان براي توسعه گردشگري است و بايد از تمامي ظرفيت ها بخصوص صدا و سيما براي معرفي اين بخش استفاده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.