استاندار كرمانشاه گفت: دولت تدبير و اميد تمام توان خود براي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي در كشور به كار گرفته است.

دولت در اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي كاملاً مصمم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا؛ روابط عمومي استانداري روز چهارشنبه به نقل از اسدالله رازاني در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي استان اعلام كرد: از سه سال قبل موضوع اقتصاد مقاومتي با تاكيدات رهبر معظم انقلاب به عنوان يك جهت گيري جديد در اقتصاد كشور مدنظر قرار گرفت.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب در جلسات مختلف سياست هاي اقتصاد مقاومتي را به عنوان مبنايي براي كشور مورد تاكيد قرار دادند و در همين راستا ايشان امسال را به عنوان سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل نامگذاري كردند.
استاندار كرمانشاه با اشاره به اينكه سياستهاي اقتصاد مقاومتي كاملاً مورد قبول دولت تدبير و اميد نيز هست؛ گفت: رئيس جمهوري در اين زمينه عنوان كرد دولت تك تك بندهاي برنامه اقتصاد مقاومتي را قبول دارد و در راستاي اجرايي شدن آن تمام توان خود را به كار گرفته است. 
وي ادامه داد: در همين راستا ستاد اقتصاد مقاومتي به رياست معاون اول رئيس جمهوري تشكيل شده و دولت به شكل عملي تلاش هاي خود را در راستاي اجراي اين سياست ها آغاز كرده است.
اين مدير ارشد عنوان كرد: در سفري اخير معاون اول رئيس جمهوري به استان، با وجود اينكه اصل اين سفر به دليل افتتاح پروژه عمراني و اقتصادي انجام شده بود ولي مهندس جهانگيري به دليل توجه ويژه اي كه به اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي دارند تاكيد كردند جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي استان با حضور فعالان اقتصادي و مسئولان اجرايي بايد هر دو هفته يكبار تشكيل شود. 
رازاني در ادامه به تشريح محورهاي اقتصاد مقاومتي پرداخت و گفت: اقتصاد مقاومتي از سه محور اصلي برخوردار است كه اين محورها عبارت از برنامه واگذاري پروژه هاي دولتي به بخش خصوصي، خروج واحدهاي توليدي داراي مشكل از ركود و توليد صادرات محور، مي باشد. 
وي خاطرنشان كرد: البته اقتصاد مقاومتي به اين سه محور ختم نمي شود و اقتصاد في نفسه داراي آنچنان اهميتي است كه برخي انديشمندان و جامعه شناسان آن را زيربناي فرهنگ؛ سياست و ... مي دانند.
استاندار كرمانشاه ادامه داد: در دين مبين اسلام نيز اشاره شده است اگر معاش نباشد معاد نيست يا از هر دري فقر وارد شود از در ديگر ايمان خارج مي شود؛ همچنين حضرت علي (ع) در نهج البلاغه مي فرمايند فقر آدم زيرك را نيز خرفت مي كند، يعني با وجود فقر خلاقيت هم به بار نمي آيد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.