قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: اولین گوساله گوزن زرد ایرانی درسال جاری در سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی شهرستان ایلام متولد شد.

اولین تولد گوزن زرد ایرانی در سال جاری در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مازیار سلیمان نژاد با بیان اینکه سایت تکثیر گوزن زرد ایرانی در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ ایلامی از بهترین سایت های تکثیر این گونه جانوری در کشور است، اظهارداشت: یک رأس گوزن‌ زرد به تعداد گوزنهای منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ ایلام افزوده شد و خوشبختانه‌ وضعیت گوساله از نظر سلامتی مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه گوزن زرد ایرانی از گونه های نادر و در معرض خطر انقراض است که احیا و تکثیر این گونه در استان با هدف حفظ نسل این گونه انجام گرفته است، افزود: سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی که در سال 86 در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ شهر ایلام راه اندازی شده، به دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی مناسب یکی از موفق ترین سایت های نگهداری و تکثیر گوزن کشور به شمار می رود.

گفتنی است در حال حاضر در این سایت بیش از 40 رأس گوزن زرد ایرانی زیست می کنند و مقدمات انتقال تعدادی از آنها به دیگر سایت های کشور برای تکثیر فراهم شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.