قدس آنلاین: تنها نماد شهر زادگاه استاد مطهری که به یاد ایشان جانمایی شده است، در گذر زمان به فراموشی سپرده شده است.

 تنها تندیس شهید مطهری شهر  فریمان در آستانه فرو  ریختن

۱۱ اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری بود، کسی که بیش از ۴۰ اثر ماندگار فلسفی و دینی از خود به جای گذاشته و ۱۲ اردیبهشت ماه به عنوان بزرگداشت مقام این عالم ربانی، نام معلم به خود گرفته است.
در حالی که جهان اسلام و ایران بزرگ در طول تاریخ  مدیون تلاش‌ها و رشادت‌های افرادی همچون شهید مطهری است و توجه به بزرگداشت این افراد امری بدیهی است، اما با تأسف باید گفت، تنها تندیس ایشان که به عنوان نماد و هویت شهر فریمان به شمار می‌رود، از فرط کهنگی و فرسودگی رو به زوال است.
در این باره سخنگوی شهرداری فریمان، با بیان اینکه تندیس فعلی شهید مطهری قابلیت مرمت ندارد، به تسنیم گفت: در شورای نامگذاری شهرداری فریمان، بحث جابه جایی میدان استاد شهید مطهری تصویب شده و یک تندیس در ابعاد بزرگ‌تر و با کیفیت بهتر در دست ساخت است.
علی یعقوبی با اشاره به اینکه تندیس شهید مطهری در سال 90 ساخته شده و از المان‌های بسیار قدیمی بوده که در انبار شهرداری نگهداری می‌شد، افزود: این تندیس کیفیت خوبی نداشت، همچنین این المان ویژه این مکان ساخته نشده بود و به دلیل اینکه هزینه مجددی در آن زمان متحمل شهرداری نشود، از آن استفاده کردیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح میدان شهید مطهری در دست طراحی است و بنا داریم ورودی شهر فریمان را تغییر دهیم و در ورودی شهر میدانی به نام شهید مطهری ایجاد خواهد شد و میدانی که در حال حاضر به نام شهید مطهری است، به میدان مادر تغییر خواهد یافت.
سخنگوی شهرداری فریمان تصریح کرد: در شورای نامگذاری شهرداری فریمان، بحث جابه جایی میدان استاد شهید مطهری تصویب شده و یک تندیس در ابعاد بزرگ‌تر و با کیفیت بهتر در دست ساخت است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر تندیسی که در میدان شهید مطهری شهرستان فریمان قرار دارد، به دلیل مرغوب نبودن، قابلیت مرمت ندارد و در میدان جدید فریمان تمثالی در ابعاد بزرگ‌تر ظرف یکی دو سال آینده رونمایی می‌شود و به عنوان نماد شهر فریمان در ورودی این میدان قرار می‌گیرد.
یعقوبی خاطرنشان کرد: طرح کاشیکاری نیز در ابعاد 2×3 از استاد شهید مطهری در خیابان اصلی امام خمینی(ره) فریمان، تقاطع خیابان مطهری ایجاد شده و تصویر شهید مطهری و جملات ارزشمند ایشان در قالب کاشیکاری رونمایی می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.